Конспект урока
АНГЛИЙСКИЙ ЯЗЫК 3 класс
Урок № 30. Play with us!
На этом уроке мы:
- познакомимся с произведениями английского детского фольклора;
- повторим лексику по темам «Внешность», «Одежда», «Игрушки» и «Цвета».
ЛЕКСИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ УРОКА:
APPEARANCE (Внешность)
beautiful — красивый
pretty — красивый, хорошенький
chin — подбородок
mouth — рот
CLOTHES (Одежда)
buy — покупать
wear — носить
dress — платье
COLOURS (Цвета)
red — красный
blue — синий
white — белый
yellow — желтый
green — зеленый
violet / purple — фиолетовый
orange — оранжевый
brown — коричневый
black — черный
TOYS (Игрушки)
teddy bear — плюшевый мишка
toy soldier — игрушечный солдатик
doll — кукла
ballerina — балерина
puppet — кукла на руку
rocking horse — лошадка-качалка
musical box — музыкальная коробка
jack-in-the-box — джек-попрыгунчик
OTHER (Разное)
nursery rhyme — детский стишок, детская песенка
poppy — мак
sky — небо
pear — груша
grass — трава
cloud — облако, туча
ginger – имбирный
painted – раскрашенный
ОСНОВНАЯ И ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ЛИТЕРАТУРА
ПО ТЕМЕ УРОКА
- Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс, Английский в фокусе, 3 класс, Учебник для общеобразовательных организаций, М.: Express Publishing: Просвещение, 2018. — С. 18—20, 34—36.
ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ
Here are some funny nursery rhymes:
A Rose is…
A Rose is Pink.
A Poppy is Red.
The sky is Blue.
A Swan is White.
Pears are Yellow.
The Grass is Green.
Clouds are Violet.
Why, an Orange!
Just an Orange?!
Me
I have a little Nose.
And I have a little Chin.
And I have a little Mouth.
Just to put my dinner in.
Smiling Girls, Rosy Boys
Smiling Girls, Rosy Boys,
Come and buy my little toys.
Monkeys made of ginger bread,
And Sugar horses painted red.
Use the following sentences to talk about appearance, clothes, toys and colours.
What’s this? | It’s a toy. |
What colour is / are…? | It’s / They are…. |
What colour are her eyes? | They are blue. |
What is / are… wearing? | … is / are wearing… |
What is Rose wearing? | She is wearing a dress. |
What is your favourite…? | It’s… |
What is your favourite toy? | It’s a teddy bear. |
I / We / You / They have got He / She / It has got (‘ve / ‘s) | I am (‘m) He / She / It is (‘s) We / You / They are (‘re) |
It’s got two big ears. | It is beautiful. |
How many … can you see? | I can see… |
How many toys can you see? | I can see four toys. |
Is / Are …? | It’s… / Yes/ No,… |
Is it a toy soldier or a ballerina? | It’s a ballerina. |
Are they happy? | Yes, they are. |
ТРЕНИРОВОЧНЫЕ УПРАЖНЕНИЯ
Task 1. Underline the correct answer.
- She has / have got green eyes.
- I have got three / two eyes.
- Betty is / are a pretty girl.
Task 2. Fill in the missing letters.
bl_e gr_en r_d oran_e w_ite
Task 3. Find 8 colours.
w | h | i | t | e | q | e | r | t | f |
g | e | t | u | e | n | p | i | n | k |
b | t | v | i | o | l | e | t | y | e |
l | f | p | u | r | p | l | e | u | c |
a | a | t | y | n | k | l | x | e | u |
c | y | r | e | d | z | r | t | a | o |
k | c | t | j | n | n | b | l | u | e |
g | r | e | e | n | w | r | b | e | i |
Task 4. Complete the table with: musical box, nose, yellow, dress, T-shirt, mouth, orange, toy train
Appearance | Clothes | Toys | Colours |
Task 5. Choose the correct answer.
A: What is [your / his] favourite toy?
B: It’s my toy soldier.
A: What has it got?
B: It [have / has] got short dark hair and big eyes.
A: What colour are his eyes?
B: They [is / are] green.
A: Is it nice?
B: [Yes / No], it’s.
Task 6. Translate the words. Do the crossword. You can see a word in the yellow boxes.
1 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | 7 | 9 | ||||||
2 | 5 | 6 | ||||||
8 | ||||||||
- плюшевый мишка
- куртка
- кукла
- желтый
- красный
- платье
- волосы
- нос
- оранжевый
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 4
Task 4. Complete the table with: musical box, nose, yellow, dress, T-shirt, mouth, orange, toy train
Appearance | Clothes | Toys | Colours |
В задании предлагается расставить слова из списка в таблицу. Чтобы выполнить задание, прочитайте слова, поймите, что они означают. Если вы забыли перевод, посмотрите в словаре или разделе «ЛЕКСИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ УРОКА». Если слово относится к внешности, поставьте его в первую колонку, к одежде – во вторую, к игрушкам – в третью, к цветам – в четвертую.
Ответы:
Appearance | Clothes | Toys | Colours |
nose | dress | musical box | yellow |
mouth | T-shirt | toy train | orange |
РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 6
Task 6. Translate the words. Do the crossword. You can see a word in the yellow boxes.
1 | ||||||||
3 | ||||||||
4 | 7 | 9 | ||||||
2 | 5 | 6 | ||||||
8 | ||||||||
- плюшевый мишка
- куртка
- кукла
- желтый
- красный платье
- платье
- волосы
- нос
- оранжевый
В задании предлагается перевести слова и решить кроссворд. Если вы не помните слово, посмотрите его в разделе «ЛЕКСИЧЕСКИЕ ЕДИНИЦЫ УРОКА» или словаре. Если в ответе два слова, то в кроссворде их нужно написать слитно.
Ответы:
1t | ||||||||
e | ||||||||
d | 3d | |||||||
d | o | 4y | 7h | 9o | ||||
y | 2j | l | e | 5r | 6d | a | r | |
b | a | l | l | e | r | i | 8n | a |
e | c | l | d | e | r | o | n | |
a | k | o | s | s | g | |||
r | e | w | s | e | e | |||
t |