Урок 1. Welcome Back!

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 3 класс

Урок №1. Welcome back!

Цели и задачи урока:

— познакомиться с глаголом to be

— научиться строить диалоги этикетного характера (знакомство)

— узнать, как рассказать, что есть у твоих друзей, и что они умеют делать

На этом уроке  вы:

— узнаете, как рассказать, что есть у твоих друзей, и что они умеют делать

— научитесь строить диалоги этикетного характера (знакомство)

— сможете правильно использовать глаголы «to be, have got / has got / can» в утвердительных, отрицательных и вопросительных формах в своей речи

Task 1 Переведи на русский язык

Red

Yellow

Blue

Green

Pink

Orange

Black

Brown

It’s sunny.

It’s cold.

It’s hot.

It’s raining.

It’s windy.

Task 2 Прочитай текст и ответь на вопросы.

Hello! I am Sue. I have got brown hair and green eyes. I have got a brown teddy bear. This is my doll with white hair. I am wearing a pink T-shirt, a white hat and red shorts. This is my house. It is blue. The trees are green. The flowers are yellow, pink and blue. The birds are brown. You can see a rabbit. The rabbit is white. My ball is yellow.

1 – What colour is the T-shirt? ____________________________________________________

2 – Is she wearing black shoes? — ___________________________________________________

3 – What colour is the house? — ____________________________________________________

4 – What animal can you see? — ____________________________________________________

Task 3 Распредели слова по группам

autumn, bath, bathroom, bed, bedroom, chair, coat, garden, hat, horse, jacket,

kitchen, rabbit, sheep, shorts, snake, spring, summer, table, winter

seasons

animals

house

room

clothes

Task 4 Переведи на русский язык

1 – The teddy bear is under the chair. — ______________________________________________

2 — The doll is on the bed. — _______________________________________________________

3 – The toy soldier is in the toy box. — _______________________________________________

4 – The rabbit is in the hat. — ______________________________________________________

Task 5 Замени существительное местоимением. Выбери нужный вариант

1 – horse – he / she / it / they

2 – mum – he / she / it / they

3 – big brother – he / she / it / they

4 – burgers – he / she / it / they

5 — chair – he / she / it / they

6 – sister – he / she / it / they

7 – daddy – he / she / it / they

8 – friends — he / she / it / they

Task 6 Поставь can /can’t / am / is / are / have got / has got

  1. A dog _______ fly.
  2. A horse _____ run.
  3. He _____ in Year 3 at school.
  4. I _____ 9 years old.
  5. She __________ a little sister.
  6. They _____ my big brothers.
  7. We __________ a big house.

Task 7 Напиши во множественном числе. Пользуйся подсказками

Образец: 5 / pencil – five pencils.

1 – 10 / book — _____________________________________

2 – 8 / chair — _____________________________________

3 – 4 / sandwich — ___________________________________

4 – 2 / apple — ______________________________________

5 – 9 / jacket — ______________________________________

Task 8 Выбери верную форму глагола to be

1 – I (am / am not / is) a doctor, I (am / am not / is) a teacher.

2 – She (are / is / is not) his sister, she (are / is / is not) his friend.

3 – The apples (is / are / are not) green, they (is / are / are not) red.

4 – I (am / is / are) wearing a jacket. What (am / is / are) the weather like today?

5 – My favourite food (am / is / are) bananas.

Task 9 Выбери форму глагола. Пользуйся подсказками

1 – My dad (has got / have got / has not got) fair hair. (+)

2 – The cats (has got / have got / has not got) some milk. (X)

3 – The elephant (has got / have got / has not got) a long tail. (X)

4 – The boys (has got / have got / has not got) a lot of books. (+)

Task 10 Разгадай кроссворд

2

1

7

4

5

6

3

9

8

10

По горизонтали:

По вертикали:

1. осень

3. чудесный

6. остров

8. цвет

10. дверь

2. животное

4. сок

5. бутерброд

7. клоун

9. лето

Task 11 Прочитай текст, выбери верное слово. Затем из выделенных букв сложи слово и узнай, что Сара получила в подарок.

Hello! I / my am Sarah. I is / am 8 today. It is my / he birthday! I am happy! I have / can got a birthday party today. We have / has got lots of food. Look – there are 5 apple / apples, 4 banana / bananas, sandwiches, biscuits and chocolate. There is orange juice and lemonade, too. I / you have got a wonderful present. It is a _____________.

Task 12 Прочитай текст и нарисуй портрет Оливии

Hello! I am Ella. This is a picture of my friend, Olivia. She has got fair hair and big blue eyes. She has got a small mouth, a small nose and small ears. She is wearing a pink T-shirt and red shorts. She has got a white hat and brown shoes. She likes apples. In this picture she is reading a book.

Task 13 Посмотри на описание Оливии еще раз. Напиши о себе

Hello! I am __________. I have got __________hair and _____ _______ eyes. I have got a ________ mouth, a ______ nose and ______ ears. I am wearing a _______ ______ and ________ _______. I like ________.

Task 14 Подбери правильный ответ

  1. Can a frog dance?
  2. Have you got a little sister?
  3. How are you?
  4. How old are you?
  5. What’s the weather like today?
  6. Where’s mummy?
  7. Where’s the toy soldier?
  1. I am nine.
  2. I’m fine, thanks.
  3. It’s on the shelf.
  4. It’s sunny.
  5. No, it can’t.
  6. She is in the kitchen.
  7. Yes, I have.

1

2

3

4

5

6

7

Task 15 Реши примеры. Ответ запиши словом

1 – nine plus one =

2 – two plus three =

3 – ten minus three =

4 – two plus four =

5 – seven plus two =

6 – four minus three =

7 – one plus three plus four =

8 – ten minus six =

9 — nine minus five minus two =

10 – six minus three =

Task 16 Поставь слова в правильном порядке

1 – your – Put – jacket — on.

2 – is – It – today — sunny.

3 – toy — He – got – has – a — soldier.

4 – swim – can – They — and dance.

5 — my – is — bedroom — This.

6 – is – the – She – kitchen — in.

Task 17 Переведи на английский язык

1 – Она умеет бегать и плавать.

2 – Моя любимая еда – пицца.

3 – Сними зеленую куртку. Сегодня жарко.

4 – Моя мама на кухне.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 6

Task 7 Поставь can /can’t / am / is / are / have got / has got

  1. A dog _______ fly. – Собака не умеет летать. -> cant’t
  2. A horse _____ run. – Лошадь умеет бегать. -> can
  3. He _____ in Year 3 at school. – Он в третьем классе. -> is (вспомни глагол to be)
  4. I _____ 9 years old. – Мне 9 лет. -> am (вспомни глагол to be)
  5. She __________ a little sister. – У нее есть младшая сестра. -> has got (вспомни глагол have got / has got)
  6. They _____ my big brothers. – Они – мои старшие братья. -> are (вспомни глагол to be)
  7. We __________ a big house. – У нас есть большой дом. -> have got (вспомни глагол have got / has got)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 9

Для начала смотрим на правило

I am – I’m

She is – she’s

He is – he’s

It is – it’s

We are – we’re

You are – you’re

They are – they’re

Выбери верную форму глагола to be

1 – I (am / am not / is) a doctor, I (am / am not / is) a teacher. – Я не доктор, я учитель.

2 – She (are / is / is not) his sister, she (are / is / is not) his friend. – Она (ед.ч.) не его сестра, Она – его подруга.

3 – The apples (is / are / are not) green, they (is / are / are not) red. – Яблоки (мн.я.) не зеленые, они красные.

4 – I (am / is / are) wearing a jacket. What (am / is / are) the weather like today? – Я одет в куртку. Какая сегодня погода?

5 – My favourite food (am / is / are) bananas. — Моя любимая еда (ед.ч.) — бананы.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 9

Для начала, вспомним правило:

I have got — I have not got

He has got — He has not got

She has got — She has not got

It has got — It has not got

They have got — They have not got

We have got — We have not got

You have got — You have not got

Выбери форму глагола. Пользуйся подсказками

1 – My dad (has got / have got / has not got) fair hair. (+) – dad – он, значит has got (утверждение)

2 – The cats (has got / have not got / has not got) some milk. (X) – cats – мн.ч., значит, they. Не забудь, что это отрицание!

3 – The elephant (has got / have got / has not got) a long tail. (X) – elephant – ед.ч. (it), это отрицание

4 – The boys (has got / have got / has not got) a lot of books. (+) – boys – мн.ч. (they), утверждение

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 11

Прочитай текст, выбери верное слово. Затем из выделенных букв сложи слово и узнай, что Сара получила в подарок.

Hello! I am (вспомни формы глагола to be) Sarah. I am 8 today. It is my (мой день рождения) birthday! I am happy! I have (глагол can в данном предложении не имеет смысла) got a birthday party today. We have (вспомни формы глагола have got / has got: has – для he / she / it) got lots of food. Look – there are 5 apples (мн.ч.), 4 bananas (мн.ч.), sandwiches, biscuits and chocolate. There is orange juice and lemonade, too. I (подарок есть у героини рассказа) have got a wonderful present. It is a teddy bear.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 14

Подбери правильный ответ

  1. Can a frog dance?
  2. Have you got a little sister?
  3. How are you?
  4. How old are you?
  5. What’s the weather like today?
  6. Where’s mummy?
  7. Where’s the toy soldier?
  1. I am nine.
  2. I’m fine, thanks.
  3. It’s on the shelf.
  4. It’s sunny.
  5. No, it can’t.
  6. She is in the kitchen.
  7. Yes, I have.

1

2

3

4

5

6

7

e

g

b

a

d

f

c

1 e – Умеет лягушка танцевать? – Нет, не умеет.

2 g – У тебя есть младшая сестра? Да, есть.

3 b – Как у тебя дела? – Все хорошо, спасибо!

4 a – Сколько тебе лет? – Мне 9.

5 d – Какая сегодня погода? – Сегодня солнечно.

6 f – Где мама? – Она на кухне.

7 c- Где игрушечный солдатик? – Он на полке.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 16

Составь предложения

При выполнении таких упражнений необходимо следовать следующему алгоритму:

  • внимательно прочитать каждый набор слов
  • выявить подлежащее, сказуемое, второстепенные члены предложения
  • не забыть, что первое слово в предложении всегда пишется с заглавной буквы
  • вспомнить фразы и структуры, которые встречались в уроке
  • написать предложение
  • прочитать его полностью, чтобы убедиться, что оно имеет смысл.

1 – your – Put – jacket — on. – Put on your jacket.

2 – is – It – today — sunny. – It is sunny today.

3 – toy — He – got – has – a — soldier. – He has got a toy soldier.

4 – swim – can – They — and dance. – They can swim and dance.

5 — my – is — bedroom — This. – This is my bedroom.

6 – is – the – She – kitchen — in. – She is in the kitchen.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 17

В данном типе упражнений в первую очередь нужно обращать внимание на:

— подлежащее

— сказуемое

— количество предметов

Переведи на английский язык

1 – Она умеет бегать и плавать. – She can run and swim.

2 – Моя любимая еда – пицца. – My favourite food is pizza.

3 – Сними зеленую куртку. Сегодня жарко. – Take off your green jacket. It’s hot.

4 – Моя мама на кухне. – My mummy is in the kitchen.

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ

  1. Быкова Н.И., Поспелова М.Д. «Английский в фокусе» 3 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2015., стр 4-8
  2. Быкова, Н. И. Spotlight 3: сборник упражнений / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — стр 4-12
  3. Быкова, Н. И. Spotlight 3: рабочая тетрадь / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — №1-4 стр4-5