Урок 10. A fun day!

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 3 класс

Урок № 10. A fun day!

Цели и задачи урока:

— познакомиться с лексикой по темам «дни недели, занятия»

— научиться правильно читать букву «Cc» и буквосочетания «ch, ck»

— узнать, как рассказать о распорядке дня, используя простое настоящее время

На этом уроке вы:

— узнаете слова по темам «дни недели, занятия»

— научитесь правильно читать букву «Cc» и буквосочетания «ch, ck»

— сможете рассказать о распорядке дня и расписании на неделю, используя простое настоящее время

Познакомься со словами из урока:

Monday — понедельник

Tuesday — вторник

Wednesday — среда

Thursday — четверг

Friday — пятница

Saturday — суббота

Sunday — воскресенье

Play games – играть в игры

Paint pictures – рисовать картинки / рисунки

Sing songs – петь песни

Make toys – делать игрушки

Have quizzes – проводить / устраивать викторины

Read stories – читать рассказы / истории

Watch cartoons – смотреть мультики

Познакомься с правилом чтения буквы «Cc» из урока:

Cc

c+ e / i / y во всех остальных случаях

[s] [k]

ice, city carrot, computer

ck – [k] – black, jacket

ch – [tʃ] – chair, cheese

Task 1 — Переведи на русский язык

Play games — ________________________________

Paint pictures — ______________________________

Sing songs — ________________________________

Make toys — ________________________________

Have quizzes — ______________________________

Read stories — _______________________________

Watch cartoons — ____________________________

Task 2 — Соедини по смыслу. Ответы запиши в таблицу

  1. have
  2. make
  3. paint
  4. play
  5. read
  6. sing
  7. watch
  1. cartoons
  2. games
  3. pictures
  4. quizzes
  5. songs
  6. stories
  7. toys

1

2

3

4

5

6

7


Task 3 — Какой это день недели? Соедини слово и перевод. Ответы запиши в таблицу

  1. Friday
  2. Monday
  3. Saturday
  4. Sunday
  5. Thursday
  6. Tuesday
  7. Wednesday
  1. воскресенье
  2. вторник
  3. понедельник
  4. пятница
  5. среда
  6. суббота
  7. четверг

1

2

3

4

5

6

7


Task 4 — Поставь дни недели по порядку

Friday

Monday

Saturday

Sunday

Thursday

Tuesday

Wednesday

______________________________________________________________

Task 5 Найди слова (ищи по вертикали, диагонали, горизонтали)

Wednesday

Cartoon

Sunday

Paint

Read

Thursday

Tuesday

Friday

Quiz

Play

Saturday

Picture

Monday

Sing

Toy

Урок 10. A fun day!

Task 6 — Запиши слова в соответствующие колонки по правилам написания 3-го лица ед.ч.

catch, drink, guess, munch, read,

ride, say, study, wish, write

swim + s

watch + es

fly + ies

play + s

Task 7 — Найди слова с ошибкой в написании окончания. Зачеркни их

catchs, drinks, guesss, runes, buyes, munches, reads, sleepes, rides, says, studies, writes, flys

Task 8 — Прочитай слова. Поставь в верную колонку в зависимости от чтения окончания

[z]

[s]

[iz]

catches, drinks, guesses, munches, reads, rides, says, studies, wishes, writes, flies, relaxes, walks, swims, writes

Task 9 — Распредели слова по столбикам в зависимости от правил чтения подчеркнутых букв

Come, sack, chair, quick, mice, watch, cold, ice,

cream, uncle, children, place, nice, socks, cheese, jacket

c

ck

ch

[k]

[s]

[k]

[tʃ]

Task 11 — Выбери верный ответ и подчеркни его

  1. We read / reads stories every Tuesday.
  2. My sisters watch / watches cartoons.
  3. She have / has quizzes.
  4. You make / makes toys.
  5. Tim sing / sings songs.
  6. I paint / paints a picture.
  7. My cat play / plays with a ball.

Task 12 — Раскрой скобки

Образец: She (paint) a picture. – She paints a picture.

They (ride) a bike. – They ride a bike.

  1. He (watch) cartoons. – He_______________________
  2. We (read) stories. – We ________________________
  3. You (have) quizzes. – You ______________________
  4. She (sing) songs. – She ________________________
  5. He (make) toys. – He __________________________

Task 13 – Прочитай текст. Заполни расписание лагеря

Dear Julie,

Thanks for your letter. I am in a summer camp now. There are lots of things to do here. On Mondays we play games. On Tuesdays we make toys. On Wednesdays we read stories and have quizzes. On Thursdays we watch cartoons and paint pictures. On Fridays we sing songs. On Saturdays we play football and volleyball, but my favourite game is tennis. On Sundays we have quizzes and we dance. It is great here!

Love,

Ella

Monday

Tuesday

Wednesday

Thursday

Friday

Saturday

Sunday

Task 14 — Посмотри на расписание лагеря. Напиши, когда и чем Элла занята

Monday

play games

Tuesday

make toys

Wednesday

read stories

have quizzes

Thursday

watch cartoons

paint pictures

Friday

sing songs

Saturday

play football, volleyball and tennis

Sunday

have quizzes

dance

Образец: On Mondays Ella plays games.

  1. On Tuesdays Ella_________________________________________________________
  2. On Wednesdays__________________________________________________________
  3. On ____________________________________________________________________
  4. _______________________________________________________________________
  5. _______________________________________________________________________
  6. _______________________________________________________________________

Task 15 — Прочитай текст и раскрой скобки. Обрати внимание на использование 3л., ед.ч. у глаголов!

Hello! My name is Jess. This is my cousin Ella. She is at a wonderful summer camp. On Mondays they (sing)_______ songs. She (not like)_______ singing, she (like)_______ dancing. On Tuesdays they (paint)________ pictures. She (paint)________ really well! On Wednesdays they (make)______ toys. On Thursdays they (play)_______ games. She (play)________ tennis and volleyball. She (not like)_______ football. On Fridays they (watch)_______ cartoons. On Saturdays they (read)_______ stories. She (like)_______ reading a lot! She is having a great time there!

Task 16 — Прочитай текст и заполни пропуски словами из списка

cartoons, day, elephant, letter, like, likes, make,

paint, quizzes, Saturdays, sister, swim

Dear Dasha,

I am glad to get your________. My________, Kate, and I are at a summer camp. It is wonderful. We watch _______on Mondays. Kate doesn’t ________them. She __________reading stories. On Tuesdays we have________. Our team often wins! We _________toys on Wednesdays and Fridays. I have got a toy__________. My sister has got a toy fox. We sing songs and ______ pictures on Thursdays and________. We play games on Sundays. I like tennis, Kate likes volleyball. We swim in the sea every______! I like swimming!

Can you_______? Do you like summer camps?

Write back soon.

Love,

Polina

Task 17 — Подбери правильный ответ

  1. What do you do on Mondays?
  2. What do they watch?
  3. When do they paint pictures?
  4. What does she do on Fridays?
  5. When does he play football?
  6. What does she read?
  7. Do you like watching cartoons?
  8. Does she like singing songs?
  1. Cartoons.
  2. He plays football on Mondays and Thursdays.
  3. No, she doesn’t.
  4. On Wednesdays.
  5. She has quizzes.
  6. Stories.
  7. We play games.
  8. Yes, I do.

1

2

3

4

5

6

7

8

Task 18 — Прочитай предложения. Зачеркни неверное слово

1 – She doesn’t likes / like singing songs.

2 – It’s / Its her favourite cartoon.

3 – It is there / their house.

4 – He have / has quizzes on Saturdays.

5 – She watches / watchs cartoons on Wednesdays.

Task 19 — Составь предложения

1 – stories — They – every – read — day.

2 – do – not — singing – We – songs — like.

3 – Wednesdays — I – quizzes — on – have — and — Saturdays.

4 – do — What – do – on – they — Sundays?

5 – paint – When — you — pictures — do?

Task 20 — Переведи на английский язык

1 – Они читают истории каждый день.

2 – Девочки делают игрушки по вторникам и пятницам.

3 – Моя старший брат играет в футбол по средам и субботам.

4 – Он не поет песни.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 6

Запиши слова в соответствующие колонки по правилам написания 3-го лица ед.ч.

swim + s

watch + es

fly + ies

play + s

drink

read

write

ride

catch

guess

munch

wish

study

say

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 7

Найди слова с ошибкой в написании окончания. Зачеркни их

Catchs (catches), drinks, guesss (guesses), runes, buyes (buys), munches, reads, sleepes (sleeps), rides, says, studies, writes, flys (flies)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8

Прочитай слова. Поставь в верную колонку в зависимости от чтения окончания

[z]

[s]

[iz]

reads

rides

says

studies

flies

swims

writes

drinks

writes

walks

catches

guesses

munches

wishes

relaxes

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 11

Выбери верный ответ и подчеркни его

В этом упражнении обязательно смотрим на подлежащее, так как 3 л., ед.ч. требует окончание s

  1. We read / reads stories every Tuesday. – мн.ч.
  2. My sisters watch / watches cartoons. – мн.ч.
  3. She have / has quizzes. — 3 л., ед.ч.
  4. You make / makes toys. – мн.ч.
  5. Tim sing / sings songs. — 3 л., ед.ч.
  6. I paint / paints a picture. — 1 л., ед.ч.
  7. My cat play / plays with a ball. — 3 л., ед.ч.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 12

Раскрой скобки

  1. He (watch) cartoons. – He watches cartoons.
  2. We (read) stories. – We read stories.
  3. You (have) quizzes. – You have quizzes.
  4. She (sing) songs. – She sings songs.
  5. He (make) toys. – He makes toys.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 14

Посмотри на расписание лагеря. Напиши, когда и чем Элла занята

Обрати внимание на окончание s у глаголов ед.ч. 3 лица

  1. On Tuesdays Ella makes toys.
  2. On Wednesdays Ella reads stories and has quizzes.
  3. On Thursdays Ella watches cartoons and paints pictures.
  4. On Fridays Ella sings songs.
  5. On Saturdays Ella plays football, volleyball and tennis.
  6. On Sundays Ella has quizzes and dances.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 15

Прочитай текст и раскрой скобки. Обрати внимание на использование 3л., ед.ч. у глаголов!

Hello! My name is Jess. This is my cousin Ella. She is at a wonderful summer camp. On Mondays they sing songs. She doesn’t like singing, she likes dancing. On Tuesdays they paint pictures. She paints really well! On Wednesdays they make toys. On Thursdays they play games. She plays tennis and volleyball. She doesn’t like football. On Fridays they watch cartoons. On Saturdays they read stories. She likes reading a lot! She is having a great time there!

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 16

Прочитай текст и заполни пропуски словами из списка

cartoons, day, elephant, letter, like, likes, make,

paint, quizzes, Saturdays, sister, swim

Dear Dasha,

I am glad to get your letter. My sister, Kate, and I are at a summer camp. It is wonderful. We watch cartoons on Mondays. Kate doesn’t like them. She likes reading stories. On Tuesdays we have quizzes. Our team often wins! We make toys on Wednesdays and Fridays. I have got a toy elephant. My sister has got a toy fox. We sing songs and paint pictures on Thursdays and Saturdays. We play games on Sundays. I like tennis, Kate likes volleyball. We swim in the sea every day! I like swimming!

Can you swim? Do you like summer camps?

Write back soon.

Love,

Polina

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 17

Подбери правильный ответ

1

2

3

4

5

6

7

8

g

a

d

e

b

f

h

c

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 18

Прочитай предложения. Зачеркни неверное слово

Сложность задания не только в том, что посвящено оно грамматике, но и в самой формулировке. Обратите внимание – нужно именно зачеркнуть неверное слово.

1 – She doesn’t likes / like singing songs. (если есть слово does, окончание s уже не нужно)

2 – It’s / Its her favourite cartoon. (it’s = it is, its – этого. По смысле предложения нам не хватает именно подлежащего и сказуемого)

3 – It is there / their house. (их дом – their house)

4 – He have / has quizzes on Saturdays. (he – 3л, ед.ч., значит, нужна форма has)

5 – She watches / watchs cartoons on Wednesdays. (watch оканчивается на ch, значит, окончание 3л. ед.ч. es

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 19

Составь предложения

При выполнении таких упражнений необходимо следовать следующему алгоритму:

  • внимательно прочитать каждый набор слов
  • выявить подлежащее, сказуемое, второстепенные члены предложения
  • не забыть, что первое слово в предложении всегда пишется с заглавной буквы
  • вспомнить фразы и структуры, которые встречались в уроке
  • написать предложение
  • прочитать его полностью, чтобы убедиться, что оно имеет смысл.

1 – They read stories every day.

2 – We do not like singing songs.

3 – I have quizzes on Wednesdays and Saturdays.

4 – What do they do on Sundays?

5 – When do you paint pictures?

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 20

Переведи на английский язык

В данном типе упражнений в первую очередь нужно обращать внимание на:

— подлежащее

— сказуемое

— количество предметов

1 – They read stories every day.

2 – The girls make toys on Tuesdays and Fridays.

3 – My big brother plays football on Wednesdays and Saturdays.

4 –He does not (doesn’t) sing songs.

Лексические единицы из урока:

Monday — понедельник

Tuesday — вторник

Wednesday — среда

Thursday — четверг

Friday — пятница

Saturday — суббота

Sunday — воскресенье

Play games – играть в игры

Paint pictures – рисовать картинки / рисунки

Sing songs – петь песни

Make toys – делать игрушки

Have quizzes – проводить / устраивать викторины

Read stories – читать рассказы / истории

Watch cartoons – смотреть мультики

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ

  1. Быкова Н.И., Поспелова М.Д. «Английский в фокусе» 3 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2015., стр 122-125
  2. Быкова, Н. И. Spotlight 3: сборник упражнений / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — №1-12 стр 108-113
  3. Быкова, Н. И. Spotlight 3: рабочая тетрадь / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — №1-4 стр 62-63