Урок 12. My things

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык

5 класс

Номер урока: 12

Название темы: My things.

Перечень рассматриваемых вопросов:

  • Научиться рассказывать о личных вещах
  • Развить умения монологической речи
  • Научиться использовать новые слова по теме урока в речи
  • Развить умения диалогической речи

Тезаурус

Happy birthday! С днём рождения!

Present – подарок

Skateboard – скейтборд

Helmet – шлем

Basketball – мяч

Gloves – перчатки

Bicycle – велосипед

Trainers – кроссовки

Cap – кепка

Guitar – гитара

Digital camera – фотоаппарат

Scarf – шарф

Watch – часы

Handbag – сумка

Teddy bear — мишка

Список литературы

Обязательная литература:

Ваулина Ю.Е, «Английский в фокусе», учебник английского языка для общеобразовательных школ, 5 класс// Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В., — М., Просвещение, Express Publishing, 2018-124с.

Открытые электронные ресурсы:

Образовательный портал URL:http://www.languageguide.org/ (дата обращения: 26.06.2019)

Материал для самостоятельного изучения темы

Tom is at home with his father. They are in the living room.

Father: Tom, it’s your birthday next week. What present would you like?

Tom: Oh, let me think…

What about a teddy bear? It is so nice. I could put it… on the shelf in my bedroom. I already have three teddy bears there. It’s going to be my eleventh birthday. I am a big boy for toy bears. No, that’s not what I need.

Let me think… a new bag? I could have a brown or black leather bag. I could use it for my mobile phone. But I usually keep that in my pocket. No, not a bag!

M-m-m… Maybe I need a new warm red scarf to match my winter jacket? Or a nice blue cap? no! Those are not birthday presents. I am not a girl who’s happy about clothes.

What about trainers? I like buying sport shoes. I already have three pairs and that really is enough.

Well, I do need a new basketball! I am sure my friends will give me one as a birthday present.

How about a watch? No, I can always look at my telephone display to tell the time

Here’s an idea! A guitar is a fantastic present! I could play the guitar and sing my favourite songs but it’s not so easy, I’ll have to learn to play it for a year!

Maybe a new digital camera? It’s so nice to have pictures of your family and friends! I usually take photos with the camera on my phone and I never print them. I don’t need a digital camera.

A new skateboard? I could ride it and don’t need training, but my skateboard is so good. Dad gave it to me as a birthday present last year. I already have a helmet and gloves too!

But what would be really nice to have is… a new bicycle! I could get to school and back by bike.

I could ride in the park with my friends or family. I could also go to the countryside on my bike. I could ride to the shops I could travel anywhere on my bicycle. I could even work for a delivery service and earn some money! Riding a bike is like doing sports, it’s good for my health!

Tom: Dad! I have had an idea about my birthday present!

Father: What idea, Tom?

Tom: I would like a new bicycle for my birthday!

Father: Oh, that’s a good idea! Let’s go to the shop tomorrow to choose a new bicycle for you!

What do you like getting as a birthday present?

Plurals

Множественное число существительных.

Множественное число образуется при помощи окончаний –s, -es (после –s, -ss, -sh, -ch, -x, -o)

Например: bag – bags, potato – potatoes.

Если существительное состоит из двух слогов и оканчивается на –y, то вместо y пишется ies: lady – ladies.

В односложных словах с окончанием -y такого не происходит: boy – boys

Если существительное оканчивается на

–f/fe, окончание меняется на –ves: life – lives.

Существуют исключения, образующие множественное число путём изменения корневой гласной:

Child – children

Foot – feet

Tooth – teeth

Woman – women

Man – men

Mouse – mice

Указательные местоимения.

Вспомни, как используются указательные местоимения:

This – этот, эта, это (в ед. числе, близко)

That – тот, та, то (в ед. числе, далеко)

These – эти (во мн. числе, близко)

Those – те (во мн. числе, далеко)

Тренировочные задания

1.

Сортировка элементов по категориям

Put the words in the table with –s or -es.

-s

-es

Bench, ball, tomato, pen, guitar, helmet, dress, box, watch, bicycle

Чтобы выполнить задание, внимательно ознакомьтесь с материалом объясняющего модуля.

Правильные ответы:

-s

-es

ball

bench

pen

tomato

guitar

dress

helmet

box

bicycle

watch

2. Выбор элемента из выпадающего списка

Choose the correct word.

  1. A dog has many tooth/teeth.
  2. These child/children are from Canada.
  3. The woman/women are good looking.
  4. This man/men is British.
  5. Mickey mouse/mice is very funny.

Чтобы правильно выполнить задание, вспомните правила, о которых говорилось на уроке и те, которые Вы проходили ранее.

Правильные ответы:

1. A dog has many tooth/teeth.

2. These child/children are from Canada.

3. The woman/women are good looking.

4. This man/men is British.

5. Mickey mouse/mice is very funny.