Урок 13. The nervous system

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 11 класс

Урок № 13. The nervous system

ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ УРОКА:

We’ll discuss a human’s nervous system

We’ll know how it works .

We’ll learn how it influences health.

We can use the new words in your own speech.

ГЛОССАРИЙ ПО ТЕМЕ:

Brain-мозг (название всего органа), cerebrum – мозг (бОльшая часть того, что называется brain), cerebellum — мозжечок, thalamus — таламус, hypothalamus — гипоталамус, spinal cord – спинной мозг, brainstem – мозговой ствол, pituitary gland — гипофиз, neuron — нейрон, cell — клетка, thread — нить, dendrite — дендрит, backbone — позвоночник, heart rate – частота сердцебиения, digestion- пищеварение

ОСНОВНАЯ ЛИТЕРАТУРА ПО ТЕМЕ УРОКА

1. Н.И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова «Spotlight» («Английский в фокусе») 11 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2018., p.40

ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО ИЗУЧЕНИЯ

The nervous system consists of the brain, the spinal cord and an enormous network of nerves.

The spinal cord runs from the brain and down through the backbone.

The brain is a very complex organ. Its biggest part is the cerebrum which is responsible for our personality, memory, intelligence, emotions and feelings, speech, the ability to move.

The smaller cerebellum controls balance, coordination and movements.

The brainstem is responsible for all the brain’s messages and controls a lot of automatic body functions such as breathing, heart rate and digestion.

The thalamus carries messages from the eyes, ears, nose and fingers to the cerebrum.

The hypothalamus controls many automatic processes, for instance, temperature and appetite.

The pituitary gland is tiny but it is responsible for hormones.

Nerve cells are called neurons.

They look like long thin threads with fingers at each end.

These “fingers” are called dendrites.

When a neuron gets a message, it produces a tiny electric signal which releases chemicals and the signal passes from the dendrites of one neuron to the next, At last, the message reaches the brain.

Thus, the nervous system is the control system of our body and it influences our health.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНЫХ ЗАДАНИЙ

ЗАДАНИЕ 6: Восстановление последовательности элементов горизонтальное / вертикальное

Make up the sentences from the parts:

1. the, is, system, our, system, control, of, nervous, body, the

2. gland, for, tiny, but, the, responsible, pituitary, it’s, hormones, is.

3. eyes, cerebrum, carries, from, the, the, and, messages, nose, fingers, the, to, thalamus, ears.

4. movements, controls, balance, small, coordination, cerebellum, and, the.

Правильный вариант:

1. The nervous system is the control system of our body.

2. The pituitary gland is tiny but it’s responsible for hormones.

3. The thalamus carries messages from the eyes, ears, nose and fingers to the cerebrum.

4. The small cerebellum controls balance, coordination and movements

1.Задание проверяет знание порядка слов как в простом, так и в сложном предложении.

2.Внимательно читаете все слова в цепочке

3. Находите грамматическую основу как главного, так и придаточного предложения

4.Устанавливаете зависимость прочих членов предложения от каждой грамматической основы.

5. Если вы поняли, что имеете дело с придаточным предложением, то находите связку – наречие или союзное слово – и устанавливаете, какой тип придаточного предложения перед вами: относительное, причины, следствия или результата.

6. Соединяете все члены сложного предложения

7. Внимательно читаете полученное предложения ещё раз, помня о порядке слов и обращая особое внимание на употребление артиклей, местоимений разных групп, предлогов и союзов.

ЗАДАНИЕ 3 : Выбор элемента из выпадающего списка

Текст задания: Choose the right answer:

1. The spinal cord/brain stem runs from the brain and down through the backbone.

2. The biggest part of the brain is the cerebrum/cerebellum.

3. The cerebrum/cerebellum controls balance, coordination and movements.

4. The thalamus/hypothalamus controls many automatic processes, for instance, temperature and appetite.

5. The pituitary gland/hypothalamus is tiny but it is responsible for hormones.

6. Nerve cells are called dendrites/neurons.

1.Задание проверяет знание ЛЕ, изученных на уроке.

2.Внимательно читаете каждое предложение, обращая внимание на то, какая часть речи требуется после слова, где вам следует сделать выбор (в случае, если на выбор даются разные части речи).

3. Вспоминаете слова и выражения, изученные на уроке

4. Выбираете слово, подходящее по смыслу и значению

5.После выполнения задания внимательно читаете полученные предложения ещё раз.