Урок 18. Ellis Island and the Statue of Liberty

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 11 класс

Урок № 18. Ellis Island and the Statue of Liberty

ЦЕЛИ И ЗАДАЧИ УРОКА:

We’ll discuss the problem of immigration and the Statue of Liberty.

We’ll know some facts from the history of immigration to the USA.

We’ll learn what the Statue of Liberty symbolizes.

We can use the new words in your own speech.

ГЛОССАРИЙ ПО ТЕМЕ:

A harbor-гавань, freedom-свобода, liberty-свобода, a gateway- ворота, вход, to pass through – пройти через, immigration – иммиграция, переселение, an opportunity — возможность, would-be –претендующий, мечтающий, потенциальный, legal — законный, a homeland — родина, to depict — изображать, loose-fitting – свободно сидящий, a robe — мантия, одеяние, a tablet – дощечка, мемориальная доска, a torch — факел, a crown — корона, a ray — луч, a continent — континент, life-size – в натуральную величину, a replica — копия, huddled masses — толпы, to yearn – жаждать, стремится, сильно хотеть

ОСНОВНАЯ ЛИТЕРАТУРА ПО ТЕМЕ УРОКА

1. Н.И. Быкова, Д. Дули, М.Д. Поспелова «Spotlight» («Английский в фокусе») 11 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2018., p.57

ТЕОРЕТИЧЕСКИЙ МАТЕРИАЛ ДЛЯ САМОСТОЯТЕЛЬНОГО ИЗУЧЕНИЯ

If you sail to Liberty and Ellis Islands in New York City harbor, you definitely see the Statue of Liberty – one of the most symbolic monuments to freedom in the world and the historical gateway to America. Between 1892 and 1954 millions of would-be immigrants passed through the immigration station on Ellis Island in search of democracy, freedom and opportunity.They had to meet strong health and legal requirement before they were allowed to begin a new life in their new homeland. The Statue of Liberty depicts a woman in a loose-fitting robe. She holds a torch, representing liberty, in her right hand. She holds a tablet reading “July 4th, 1776”-the date of the declaration of American Independence — in her left hand. She wears a crown with seven rays, representing the seven continents and seas of the world. If you visit a museum inside “Lady Liberty”, you can see a life-size replica of the statue’s face and foot. Emma Lazarus, an American poet, represented the statue’s message for immigrants with the following words: “Give me your tired, your poor, your huddled masses yearning to breathe free…I lift my lamp beside the golden door. ”

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНЫХ ЗАДАНИЙ

ЗАДАНИЕ 6: Восстановление последовательности элементов горизонтальное / вертикальное

Make up the sentences from the parts:

1. USA, symbols, one, Liberty, of, of, the, the, of, Statue, the, is.

2. a, was, their, in, luxurious, happy, see, crown, everybody, to, queen.

3. to, for, masses, the, of, came, huddled, meeting, fight, their workers, rights, to.

4. lit, torch, cave, adventurer’s, darkness, the, the, of, the.

Правильный вариант:

1. The Statue of Liberty is one of the symbols of the USA.

2. Everybody was happy to see their queen in a luxurious crown.

3. Huddled masses of workers came to the meeting to fight for their rights.

4. The adventurer’s torch lit the darkness of the cave.

1.Задание проверяет знание порядка слов как в простом, так и в сложном предложении.

2.Внимательно читаете все слова в цепочке

3. Находите грамматическую основу как главного, так и придаточного предложения

4.Устанавливаете зависимость прочих членов предложения от каждой грамматической основы.

5. Если вы поняли, что имеете дело с придаточным предложением, то находите связку – наречие или союзное слово – и устанавливаете, какой тип придаточного предложения перед вами: относительное, причины, следствия или результата.

6. Соединяете все члены сложного предложения

7. Внимательно читаете полученное предложения ещё раз, помня о порядке слов и обращая особое внимание на употребление артиклей, местоимений разных групп, предлогов и союзов.

ЗАДАНИЕ 3 : Выбор элемента из выпадающего списка

Текст задания: Choose the right answer:

1. Ann’s quite overweight so she prefers life-size/loose-fitting clothes.

2. Many immigrants came to the USA in the search for continent/freedom.

3. It was very expensive to buy that Italian leather bag so we decided to look for its replica/yearn.

4. There were lots of loose-fitted/would-be applicants in front of the building.

5. The young girl on horseback is depicted/yearned in this picture.

6. They lit a ray/torch and made their first step into the darkness of the cave.

1.Задание проверяет знание ЛЕ, изученных на уроке.

2.Внимательно читаете каждое предложение, обращая внимание на то, какая часть речи требуется после слова, где вам следует сделать выбор (в случае, если на выбор даются разные части речи).

3. Вспоминаете слова и выражения, изученные на уроке

4. Выбираете слово, подходящее по смыслу и значению

5.После выполнения задания внимательно читаете полученные предложения ещё раз.