Урок 19. My friend needs a teacher

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 10 класс

Урок №19. My friend needs a teacher

Краткое описание:

На уроке мы:

Узнаем новые лексические единицы по теме.

Научимся строить высказывания с использованием введенных лексических единиц.

Сможем употреблять введенные лексические единицы в речи

Перечень вопросов, рассматриваемых в теме:

There are many schools all over the world. But are there enough schools for every child to be helped and guided? Unfortunately, the answer is no.

Глоссарий по теме

Many people say that there are not enough schools in the world. They also say that some children have to walk long distances to get to school, because there is no school in the place where they live. Whether this fact is true or not, today we will talk about some school problems. To do that we need some words.

Benefit — выгода,

brief — краткий,

busy — занятой,

conditions – условия ,

event — событие,

impossible — невозможный,

media – средства массовой информации,

sponsored — спонсированный,

support — поддержка,

tough – нелёгкий, трудный,

well-paid – хорошо оплачиваемый,

lack of — недостаток,

put into action – приводить в действие,

share — делиться,

expect — ожидать,

rent — аренда,

raise money – собирать деньги,

bring problems to people’s attention – привлекать внимание людей к проблемам

Основная и дополнительная литература по теме

Афанасьева О.В., Дули Д., Михеева И.В., Оби Б., Эванс В. Английский язык 10 класс: Учебник для общеобразовательных учреждений. 10 класс. – М.: Просвещение, 2017. с. 58, WL-10

Теоретический материал для самостоятельного изучения

According to the recent research, published in “The world” magazine, while the major part of the world argues whether it’s a good idea to have solar-powered roads, there are still a lot of places in the world where getting to school can be a dangerous adventure. Let’s have a look at some of them.

One of these schools is located in Gulu village in China. It takes children about 5 hours every day to get to school. The road is not only long, but it is extremely tough and dangerous too, as the most of it is the path only 40 centimeters wide!

Many people say that there are not enough schools in the world. They also say that some children have to walk long distances to get to school, because there is no school in the place where they live. Whether this fact is true or not, today we will talk about some school problems. To do that we need some words.

Benefit — выгода,

brief — краткий,

busy — занятой,

conditions – условия ,

event — событие,

impossible — невозможный,

media – средства массовой информации,

sponsored — спонсированный,

support — поддержка,

tough – нелёгкий, трудный,

well-paid – хорошо оплачиваемый,

lack of — недостаток,

put into action – приводить в действие,

share — делиться,

expect — ожидать,

rent — аренда,

raise money – собирать деньги,

bring problems to people’s attention – привлекать внимание людей к проблемам

Разбор решения заданий тренировочного модуля.

Задание ТВ 1 Find 6 words

q

w

e

m

r

t

y

s

b

e

n

e

f

i

t

h

r

v

y

d

u

i

o

a

i

e

o

i

p

a

u

r

e

n

s

a

d

f

g

e

f

t

g

h

j

k

h

k

  1. Внимательно прочитайте задание. Вам необходимо найти слова.
  2. Слова можно искать по вертикали и по горизонтали

ТВ – 15

Listening

Long way.

Is it easy for you to get to your school? Are there 1) ________teachers in your school? Are there less than 20 pupils in 2) _______class? If your answer is “yes” to all your questions, then you are a lucky person. It means that you have an easy access to 3)_________.

Meanwhile, some children are not as lucky as you are, because they have to face real difficulties on their way to school. The 4) ________road to school may take up to 5 hours, you may have to cross the river or go to school 5)_______ the dense forest.

  1. through
  2. tough
  3. your
  4. enough
  5. education
  6. Внимательно прослушайте текст задания. (При необходимости это можно делать несколько раз)
  7. Переведите текст задания
  8. Переведите предложенные варианты ответа, опираясь на материал в теоретической части урока;
  9. Логически сопоставьте переведенные Вами варианты ответа с заданиями.