Урок 25. Photosynthesis

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 10 класс

Урок №25: Photosynthesis

Краткое описание:

На уроке мы:

Узнаем новые лексические единицы по теме.

Научимся строить высказывания с использованием введенных лексических единиц.

Сможем употреблять введенные лексические единицы в речи

Перечень вопросов, рассматриваемых в теме:

What does the air we breathe consist of? What role does oxygen play? How can oxygen be produced?

Глоссарий по теме

The air is the reason that allows people to live. The air consists of different gases. One of them is oxygen, which is produced by plants as a result of the chemical reaction. To talk about the air, we need some words.

absorb — поглощать,

carbohydrate — углевод,

carbon dioxide – углекислый газ,

chemical reaction химическая реакция,

chlorophyll — хлорофилл,

convert — преобразовывать,

equation — уравнение,

food chain – пищевая цепь,

hole — отверстие,

hydrogen — водород,

life — жизнь,

obtain – добывать, получать,

photosynthesis — фотосинтез,

plant — растение,

reaction — реакция,

root — корень,

soil — почва,

stage — стадия,

store – хранить, запасать,

sunlight – солнечный свет,

tiny — крошечный,

suck it up – всасывать, поглощать.

Основная и дополнительная литература по теме

Афанасьева О.В., Дули Д., Михеева И.В., Оби Б., Эванс В. Английский язык 10 класс: Учебник для общеобразовательных учреждений. 10 класс. – М.: Просвещение, 2017. с. 76, WL-13

Теоретический материал для самостоятельного изучения

Photosynthesis is a chemical reaction when plants turn sunlight and carbon dioxide into oxygen. This process is responsible for producing and maintaining the level of oxygen in the atmosphere. Although different species use a bit different algorithm, the result is the same, carbon dioxide and water under the influence of the light from the sun are turned into sugar and oxygen. Due to the production of the oxygen, the evolution of the life was possible.

The air is the reason that allows people to live. The air consists of different gases. One of them is oxygen, which is produced by plants as a result of the chemical reaction. To talk about the air, we need some words.

absorb — поглощать,

carbohydrate — углевод,

carbon dioxide – углекислый газ,

chemical reaction химическая реакция,

chlorophyll — хлорофилл,

convert — преобразовывать,

equation — уравнение,

food chain – пищевая цепь,

hole — отверстие,

hydrogen — водород,

life — жизнь,

obtain – добывать, получать,

photosynthesis — фотосинтез,

plant — растение,

reaction — реакция,

root — корень,

soil — почва,

stage — стадия,

store – хранить, запасать,

sunlight – солнечный свет,

tiny — крошечный,

suck it up – всасывать, поглощать.

Разбор решения заданий тренировочного модуля.

Задание ТВ 1 Find 10 words

q

w

e

r

t

y

u

i

c

h

y

d

r

o

g

e

n

o

o

f

p

o

b

a

s

t

n

l

o

d

o

t

f

g

i

v

e

o

h

t

a

j

k

n

e

l

d

z

l

i

f

e

y

r

s

o

i

l

n

x

c

v

t

  1. Внимательно прочитайте задание. Вам необходимо найти слова.
  2. Слова можно искать по вертикали и по горизонтали

ТВ – 15

Listening

Choose the right answer.

Photosynthesis

Photosynthesis is a process, which 1) ___________ to the planet is hard to overestimate. The life itself is possible because this process 2) _______. But how does it work?

As we know, during the process of photosynthesis, plants capture the 3) __________ of light and then use it to transform carbon dioxide, water and minerals into oxygen and some components rich with energy.

Unfortunately, nowadays, the 4) __________ of the carbon dioxide increases very fast, at the same time, millions of trees are being cut down. All this leads to inability of the plants to produce enough oxygen and absorb all carbon dioxide, causing major 5) __________ in the climate of the planet

  1. exists
  2. concentration
  3. changes
  4. energy
  5. importance
  6. Внимательно прослушайте текст задания. (При необходимости это можно делать несколько раз)
  7. Переведите текст задания
  8. Переведите предложенные варианты ответа, опираясь на материал в теоретической части урока;
  9. Логически сопоставьте переведенные Вами варианты ответа с заданиями.