Урок 3. One big happy family!

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 4 класс

Урок № 3. One big happy family! (раздел Семья)

Цели урока:

Познакомиться с прилагательными, описывающие внешность человека, с предлогами места и лексическими единицами категории “my things”.

Задачи урока:

Научиться говорить о своей внешности и внешности своих близких, и использовать предлоги места совместно с лексическими единицами категории “my things”. Закрепить фразы по теме урока. Развить навыки аудирования, чтения, говорения, письма.

КЭС:

Описание внешности друзей и членов своей семьи. Рассказ о местонахождении всех предметов в комнате. Лексические единицы по теме урока.

Ожидаемые результаты:

Мы узнаем названия прилагательных, описывающих внешность человека и сможем их использовать в речи. Мы научимся использовать предлоги места.

Учебник (учебник, которому соответствует урок):

Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных организаций. — М.: Просвещение, 2018. — (Английский в фокусе)

In this lesson

  • You will listen, read, speak and write about your friends’ appearance.
  • You will listen, read, and speak about the things in your room.
  • You will learn to ask your family and friends what they look like.
  • You will learn to ask and answer where the things are, using the prepositions.
  • Ключевые слова: tall, slim, funny, short, friendly, kind, dark hair, fair hair, What does he/she look like? What is she/he look like? They have dark hair. He’s got fair hair. Prepositions: in front of, behind, next to, on, under, in. Hairbrush, watch, guitar, camera, helmet, mobile phone, CDs, gloves, roller blades, keys.

Блок 3. Тестовые вопросы.

Task 1. Match the parts to make the sentences. (Установление соответствия). На экране два столбца. Ребенок их соединяет линиями.

  1. dark hair
  2. tall
  3. funny
  4. kind
  5. fair hair
  6. short
  7. friendly
  8. slim
  9. дружелюбный
  10. стройный
  11. забавный
  12. невысокий
  13. добрый
  14. светлые волосы
  15. высокий
  16. тёмные волосы

Ответы:

1 h

2 g

3 c

4 e

5 f

6 d

7 a

8 b

Task 2. Choose the correct preposition: in/behind/under/next to/in front of. (выбор из выпадающего списка)

  1. Dan and Simon are in/next to/in front of (в) the garden.
  2. Mark is under/next to/in front of (перед) the window.
  3. Dean and Mary are behind/under/front of (за) the tree.
  4. Dennis is behind/next to/in front of (рядом с) the sofa.
  5. Ben is in/under/in front of (под) the armchair.

Ответы:

1 in

2 in front of

3 behind

4 next to

5 under

Task 3. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)

1. look/What/dad/your/does/like?

2. got/We/roller blades/have

3. is/What/your/like/friend/best?

4. The cat/behind/sofa/is/the

5. has/dark/got/Jack/hair

Ответы:

  1. What does your dad look like?
  2. We have got roller blades.
  3. What is your best friend like?
  4. The cat is behind the sofa.

Task 4. Match the questions with the answers. (Заполнение пропусков). Ребенок перетаскивает ответы к вопросам.

  1. What does she look like? ____________
  2. What is he like? ____________
  3. What does he look like? ____________
  4. What is she like? ____________
  5. What do they look like? ____________
  6. He is friendly.
  7. They are short, and they’ve got dark hair
  8. She’s kind and funny.
  9. He’s short and he’s got fair hair.
  10. She’s tall and slim.

Ответы:

1 e

2 a

3 c

4 d

5 b

Task 5. Match the words. (ребус-соответствие). Даны разноцветные геометрические фигуры. В одних – слова на английском, в других – на русском. Ребенок соединяет пары.

  1. gloves
  2. hairbrush
  3. helmet
  4. mobile phone
  5. roller blades
  6. мобильный телефон
  7. перчатки
  8. расчёска
  9. роликовые коньки
  10. шлем

Ответы:

1 b

2 c

3 e

4 a

5 d

Task 6. Write the words under the pictures. (добавление подписей к изображениям)

(Дать рисунки следующих предметов под номерами:

1 Урок 3. One big happy family!

2Урок 3. One big happy family!

3 Урок 3. One big happy family!

4 Урок 3. One big happy family!

5Урок 3. One big happy family!

Подписи:

keys

camera

watch

CDs

Guitar

Ответы:

1 watch

2 guitar

3 camera

4 CDs

5 keys

Task 7. Fill in the crossword. (английский кроссворд)

Урок 3. One big happy family!

По горизонтали

2. перчатки

4. стройный

6. расчёска

7. добрый

9. невысокий

10. фотоаппарат

11. высокий

По вертикали

1. шлем

2. гитара

3. часы

5. забавный

7. ключи

8. дружелюбный

10. компакт-диск

Ответы:

По горизонтали

2. gloves

4. slim

6. hairbrush

7. kind

9. short

10. camera

11. tall

По вертикали

1. helmet

2. guitar

3. watch

5. funny

7. keys

8. friendly

10. CD

Task 8. Write the words. (ввод с клавиатуры)

  1. mecara _____________
  2. llta _____________
  3. melhet _____________
  4. auitgr _____________
  5. nynuf _____________

Ответы:

1 camera

2 tall

3 helmet

4 guitar

5 funny

Task 9. Fill in the gaps. (перетаскивание)

1. You wear them on your hands. _____

2. A musician plays it. _____

3. You can skate with these. _____

4. A photographer has got it. _____

5. You can phone with it. _____

camera

guitar

mobile phone

gloves

roller blades

Ответы:

  1. gloves
  2. guitar
  3. roller blades
  4. camera
  5. mobile phone

Task 10. Find and circle the words. (Филворд)

Урок 3. One big happy family!

Ответы:

kind

funny

fair hair

gloves

slim

helmet

tall

mobile phone

roller blades

friendly

Task 11. Write the names. (клавиатурный тренажёр)

На экране изображены предметы. Ученик впечатывает в клеточки английское название.

1 Урок 3. One big happy family!

2 Урок 3. One big happy family!

3 Урок 3. One big happy family!

4 Урок 3. One big happy family!

5 Урок 3. One big happy family!

Ответы:

1 roller blades

2 keys

3 helmet

4 camera

5 hairbrush

Task 12. Make negative sentences. (ввод с клавиатуры)

  1. He has got roller blades. — ___________
  2. I have got a watch. — ___________
  3. She has got a mobile phone. — ___________
  4. They have got CDs. — ___________
  5. We have got a camera. — ___________

Ответы:

  1. He hasn’t got roller blades.
  2. I haven’t got a watch.
  3. She hasn’t got a mobile phone.
  4. They haven’t got CDs.
  5. We haven’t got a camera.

Task 13. Write the prepositions. (ввод с клавиатуры)

  1. His friends are __________________ (за) the door.
  2. The camera is __________________ (перед) the monitor.
  3. The keys are __________________ (в) the kitchen.
  4. Their cat is __________________ (рядом с) the sofa.
  5. Tim’s mobile phone is ___________________ (под) the chair.

Ответы:

  1. behind
  2. in front of
  3. in
  4. next to
  5. under

Task 14. Look at the picture and colour the correct word. (выделение цветом текста)

Дать иллюстрацию письменного стола. На картинке предметы должны находиться строго на своих местах:

Шлем рядом со столом

Кот под столом

Роликовые коньки под столом

Перчатки на столе

Фотоаппарат за котом

  1. The helmet is in/in front of/next to the desk.
  2. The cat is on/in/under the desk.
  3. There are roller blades in/under/on the desk.
  4. The gloves are under/in/on the desk.
  5. The camera is on/next to/behind the cat.

Ответы:

1 next to

2 under

3 under

4 on

5 behind

Блок 4. Контрольный модуль.

Вариант 1

Task 1. Make the words out of the letters. (восстановление последовательности элементов)

hrarushbi

elyfidrn

tuaigr

nredu

torhs

Ответы:

hairbrush

friendly

guitar

under

short

Task 2. Write the missing letters. (ввод с клавиатуры пропущенных букв)

сam_ra

t_ll

roll_r bl_des

beh_nd

funn_

Ответы:

tall

roller blades

behind

funny

Task 3. Choose the correct word.

(выбор из выпадающего списка)

Hi, Olga!

I’m Sam. I’m from Britain. My family lives at/in/next to a nice house. There’s a garden in/under/behind it.

My family is not very tall/big/little. I’ve/haven’t/has got a mum, a dad and a brother. I haven’t/have/hasn’t got a pet.

My mum’s a teacher. She’s kind/short/funny and she’s got dark hair. My dad’s a pilot. He’s friendly/nice/tall and he’s got dark hair, too. My little brother is slim and he’s got green eyes. He’s short/kind/tall and funny.

I love my family!

Ответы:

in

behind

big

‘ve

haven’t

short

tall

kind

Вариант 2

Task 1. Make the words out of the letters. (восстановление последовательности элементов)

amcear

allt

elolrr esadlb

ihebnd

nyfnu

Ответы:

camera

tall

roller blades

behind

funny

Task 2. Drag the words to the correct column. (Подстановка элементов в пропуски в таблице).

kind, fair hair, funny, short, nice

What do you look like?

What are you like?

fair hair

short

kind

funny

nice

Task 3. Choose the correct preposition.(единичный выбор)

Choose the correct preposition.

  1. The hairbrush is on/in (на) the bathroom.
  2. The CDs are in/next to the drawer.
  3. The guitar is on/behind the wall.
  4. The roller blades are in/under the chair.
  5. The watch is on/in the hand.

Ответы:

1 in

2 in

3 on

4 under

5 on