Урок 42. Master chef

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык

5 класс

Урок 42

Master Chef

Перечень рассматриваемых вопросов

• научиться писать короткие тексты описательного характера с опорой на образец;

• повторить изученные и познакомиться с новыми словами по теме «Еда»;

• прогнозировать и понимать содержание текста;

• повторить и обобщить формообразование и употребление неопределенных местоимений;

• повторить и обобщить употребление местоимений much/many;

• развить и закрепить умение выражать свое мнение в диалогической речи;

• развить и закрепить умение выборочно понимать на слух необходимую информацию.

Тезаурус

bottle — бутылка

bowl — миска

box — коробка

bread — хлеб

butter — масло

cabbage — капуста

cake — торт

carton — пакет

cereal — хлопья

cheese — сыр

cherry — вишня

chicken — курица

chocolate — шоколад

cupboard – кухонный шкаф

garlic — чеснок

glass — стакан

grapes — виноград

ice cream — мороженое

jar – банка стеклянная

lemonade – лимонад

loaf — батон/буханка

meal – прием пищи

meat — мясо

milk — молоко

olive oil – оливковое масло

onion — лук

packet — пачка

shopping list – список покупок

sugar — сахар

tomato — помидор

tonight – сегодня вечером

Список литературы

Обязательная литература:

1.Ваулина Ю.Е, «Английский в фокусе», учебник английского языка для общеобразовательных школ, 5 класс// Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В., — М., Просвещение, Express Publishing, 2018, — с 98.

Дополнительная литература:

1.Ваулина Ю.Е., «Английский в фокусе», тренировочные упражнения в формате ГИА, 5 класс//Ваулина Ю.Е., Подоляко О.Е., — М., Просвещение, 2018, с. 79

2.Ваулина Ю.Е, «Английский в фокусе», Рабочая тетрадь, 5 класс// Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В., — М., Просвещение, Express Publishing, 2018, — с 60, 64.

3.Ваулина Ю.Е, «Английский в фокусе», Контрольные задания, 5 класс// Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В., — М., Просвещение, Express Publishing, 2018, — с. 70

Открытые электронные ресурсы:

1.Информационно-образовательный портал Master Russian, URL: http://masterrussian.com/russianculture/meals.htm (дата обращения 15.06.2019)

Материал для самостоятельного изучения

Some people have three meals a day, others have four. Children usually have four meals. The first and most important meal is breakfast. Children have it early in the morning before going to school. They usually eat a sandwich with cheese or sausage or scrambled eggs with a slice of bread and some butter. They also drink a cup of cocoa or tea with sugar.

Adults sometimes have no breakfast at all but some of them like having a big breakfast:

a piece of meat with some potatoes or some pasta.

Some people eat a bowl of porridge for breakfast. They say porridge is very healthy.

A favourite Sunday breakfast for everyone is pancakes, which people eat with butter or sour cream, jam or honey.

Different people eat different food for breakfast and for other meals. The most important thing is how healthy and tasty our meals are.

Mothers usually cook for the whole family. They are the first to get up, and the last to go to bed. But children should know how to cook simple meals, for example pasta with cheese.

Tom is at home. He’s very hungry. He’s checking in the cupboards. There’s a packet of spaghetti! Tom doesn’t know how to cook spaghetti but Tom is hungry… He puts spaghetti into the water and turns on the cooker.

Tom is listening to music, and he forgets about the spaghetti. Oh, Tom! Look at your meal! It’s time to turn the cooker off! Tom, Tom… Stop listening to music! Come and check your spaghetti! Tom doesn’t know how to cook, he doesn’t know what to do… At last, Tom’s here. He opens the saucepan… Oh, what’s up? There’s no spaghetti in there. There’s something we don’t know, what is it? Poor Tom! Hungry Tom!

Dad: While you don’t know how to cook, I can help you! Let’s cook some spaghetti together!

Tom: Have we got everything we need?

Dad: We need a packet of spaghetti. A pinch of salt. Some pepper. Some olive oil. We don’t need any butter and we don’t need meat.

Boy: How much water do we need?

Dad: Two litres

Boy: How many eggs do we need?

Dad: We don’t need any eggs but we do need some cheese.

Boy: There is a piece of cheese in the fridge.

Dad: Great! We’ve got everything we need. Let’s cook!

Cooking can be a pleasure for children of all ages. Children learn many things through cooking but the greatest lesson they can learn is to love preparing tasty, healthy meals.

Тренировочные задания

1

Сортировка элементов по категориям.

Sort out the nouns, countable or uncountable

ice cream; chocolate; olive oil; sugar; milk; sausages; milk; eggs; meat; fish; tomatoes; onions; grapes; juice; strawberries; pasta

Варианты ответов

countable

uncountable

Чтобы выполнить задание, внимательно ознакомьтесь с материалом объясняющего модуля. Сначала в первую категорию добавьте исчисляемые существительные, затем во второй — неисчисляемые.

Правильные ответы:

Countable nouns: sausages; eggs; tomatoes; onions; a lemon; grapes; strawberries; a pineapple.

Uncountable nouns: ice cream; chocolate; olive oil; sugar; milk; meat; fish; juice; pasta; bread; cereal.

2

Подчёркивания элементов

Underline the correct item.

Варианты ответов

a bowl/a bottle of rice

a glass/a packet of milk

a bag/a bar of potatoes

a box/a bottle of olive oil

a jar/a bar of jam

a piece/a bowl of cake

Чтобы правильно выполнить задание, вспомните слова, которые обозначают количество продуктов, о которых говорилось на уроке и те, которые Вы проходили ранее.

Правильные ответы:

a bowl of rice

a glass of milk

a bag of potatoes

a bottle of olive oil

a jar of jam

a piece of cake