Урок 51. The best of British inventions

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 10 класс

Урок №51. The best British inventions

Краткое описание:

На уроке мы:

Узнаем новые лексические единицы по теме.

Научимся строить высказывания с использованием введенных лексических единиц.

Сможем употреблять введенные лексические единицы в речи

Перечень вопросов, рассматриваемых в теме:

What is an invention? What inventors do you know? What invention was the most important?

Глоссарий по теме

There are many inventions that we use every day. The inventors of some of them are very popular. Nevertheless, sometimes, we don’t even know who the author of the thing was. To talk about the inventions we need some words.

Accurately – точно, тщательно,

apparatus – аппарат, устройство,

appliance – устройство, приспособление,

computing – компьютеризация ,

decade — десятилетие,

detailed — подробный,

dream — мечта, мечтать

electric motor — электромотор,

establish – основывать, создавать,

image — изображение,

locomotive — локомотив,

marvel – чудо, диво, нечто необычное,

mile — миля,

public – публика, народ,

railway – железная дорога,

steam train — паровоз,

string – нитка, шнурок, струна

subject — предмет,

transmit — передавать,

transmitter — передатчик,

wire — провод,

wireless — беспроводной,

take for granted – принимать как должное.

Основная и дополнительная литература по теме

Афанасьева О.В., Дули Д., Михеева И.В., Оби Б., Эванс В. Английский язык 10 класс: Учебник для общеобразовательных учреждений. 10 класс. – М.: Просвещение, 2017. с. 151, WL26-27

Теоретический материал для самостоятельного изучения

Hello, friends and followers, welcome back to my channel. As you all know, I may be called a techno freak. I am keen on different gadgets and inventions. So, today, we will talk about some inventions that have changed the world. By the way, the inventors were from Great Britain.

Number one is the invention of a steam locomotive. As you can see from the name, this type of locomotive is empowered by a steam engine. This kind of transport was first developed in Great Britain in the 19th century.

There are many inventions that we use every day. The inventors of some of them are very popular. Nevertheless, sometimes, we don’t even know who the author of the thing was. To talk about the inventions we need some words.

Accurately – точно, тщательно,

apparatus – аппарат, устройство,

appliance – устройство, приспособление,

computing – компьютеризация ,

decade — десятилетие,

detailed — подробный,

dream — мечта, мечтать

electric motor — электромотор,

establish – основывать, создавать,

image — изображение,

locomotive — локомотив,

marvel – чудо, диво, нечто необычное,

mile — миля,

public – публика, народ,

railway – железная дорога,

steam train — паровоз,

string – нитка, шнурок, струна

subject — предмет,

transmit — передавать,

transmitter — передатчик,

wire — провод,

wireless — беспроводной,

take for granted – принимать как должное.

Разбор решения заданий тренировочного модуля.

Задание ТВ 1 Find 6 words

q

w

e

r

p

s

m

t

y

c

o

m

p

u

t

i

n

g

u

i

a

o

b

r

l

p

a

s

d

r

f

l

i

e

g

h

j

k

v

l

i

n

l

z

x

c

v

e

b

c

g

n

m

q

w

e

l

d

e

c

a

d

e

  1. Внимательно прочитайте задание. Вам необходимо найти слова.
  2. Слова можно искать по вертикали и по горизонтали

ТВ – 15

Listening

Cons of the organic farming

Choose the right answer.

Another 1. ________ we are going to talk about today is called “Colossus computer”. Actually, it was not one computer, but several 2. ______. These machines were developed by British codebreakers during the World War II. Colossus computer is supposed to be the first programmable, electronic 3. ______ computer. It was used to perform some counting 4 ______. Colossus was released in December 1943. It was 5 _______ with the help of switches and plug panels.

  1. programmed
  2. operations
  3. invention
  4. computers
  5. digital
  6. Внимательно прослушайте текст задания. (При необходимости это можно делать несколько раз)
  7. Переведите текст задания
  8. Переведите предложенные варианты ответа, опираясь на материал в теоретической части урока;
  9. Логически сопоставьте переведенные Вами варианты ответа с заданиями.