Конспект урока
Английский язык
5 класс
Номер урока: 7
Название темы: First day!
Перечень рассматриваемых вопросов:
- научиться составлять диалог этикетного характера по теме «Знакомство».
- научиться называть своё имя, возраст, класс;
- научиться использовать числительные от 11 до 100;
- научиться использовать формы глагола to be в настоящем времени и личные местоимения;
- развить умения диалогической речи.
Тезаурус
Eleven -11
Twelve -12
Thirteen – 13
Fourteen – 14
Fifteen – 15
Sixteen — 16
Seventeen – 17
Eighteen – 18
Nineteen – 19
20 — twenty
30 — thirty
40 — forty
50 — fifty
60 — sixty
70 — seventy
80 — eighty
90 — ninety
I – я
You – ты, вы
We – мы
He – он
She – она
It – он (неодуш.)
They – они
How old are you – Сколько тебе лет?
Excuse me – извините
Grade – класс
New — новый
Список литературы
Обязательная литература:
Ваулина Ю.Е, «Английский в фокусе», учебник английского языка для общеобразовательных школ, 5 класс// Ваулина Ю.Е., Дули Д., Подоляко О.Е., Эванс В., — М., Просвещение, Express Publishing, 2018-124с.
Дополнительная литература:
Evans V. New Round-up 3. Грамматика английского языка/Evans V., Dooley J., Kondrasheva I. -–Pearson Educated Limited, Harlow, 2010 – 175p.
Открытые электронные ресурсы:
Образовательный портал Language guide — URL:http://www.languageguide.org/ (дата обращения: 23.05.2019).
Материал для самостоятельного изучения темы
Children like to go to school. They study and meet new friends there.
Boys and girls introduce themselves. They can use the following phrases:
Excuse me…
What is your name?
How do you spell it?
How old are you?
Let`s go…
Let’s listen to Ann and Paco. They use these phrases in their conversation.
Paco: Excuse me…Where is the Math class?
Maya: It`s in room C. Let`s go…
Paco: Thank you. What is your name?
Maya: I`m Maya.
Paco: Hello, Maya, I`m Paco.
— Hello, Paco. How do you spell it?
Paco: It`s P-A-C-O.
Maya: Ok, how old are you?
Paco: I`m ten. And you?
Maya: I`m ten too.
How old are you?
Numbers can help you to answer the question.
Let`s remember them:
11 eleven
12 twelve
13 thirteen
14 fourteen
15 fifteen
16 sixteen
17 seventeen
18 eighteen
19 nineteen
20 twenty
Look! Numbers 13-19 are formed with the help of suffix –TEEN
4 + teen = fourteen
6 + teen = sixteen
7 + teen = seventeen
8 + teen = eighteen
9 + teen = nineteen
Be attentive in writing!
REMEMBER!
3 + teen = thirteen
5 + teen = fifteen
In 13 and 15 the pronunciation and writing are different.
You should stress the second syllable in numbers
13-19 after nouns.
Room 13 (thirteen)
house 14 (fourteen)
flat 15 (fifteen)
row 16 (sixteen)
train 17 (seventeen)
flight 18 (eighteen)
seat 19 (nineteen)
You should lay stress on the first syllable of the numbers that are before nouns with first stressed syllable
13 books
14 pencils
15 crayons
16 notebooks
17 pens
18 rulers
19 desks
What about 20? Look!
The suffix is –TY
Pay attention to the verb to be in the sentences. This is Paul. He is fourteen.
This is Mary. She is seventeen.
These are John and Barbara. They are eleven. This is me. I am thirteen.
With singular pronouns he, she, it use is.
With plural pronouns we, you, they use are. Use I with am.
Now we know a lot about numbers and can answer the question “How old are you?”. Then let’s practice new words together!
Тренировочные задания
1.
Восстановление последовательности элементов горизонтальное
Put the numbers in the correct order from 11-to 20.
eleven, twenty, thirteen, fifteen, fourteen, sixteen, eighteen, seventeen, nineteen, twelve
Чтобы выполнить задание, внимательно ознакомьтесь с материалом объясняющего модуля.
Правильные ответы:
eleven, twelve, thirteen, fourteen, fifteen, sixteen, seventeen, eighteen, nineteen, twenty
2. Сортировка элементов по категориям
Put the words in the table. They can be plural or singular.
Singular pronouns | Plural pronouns |
I, they, she, we, you, he
Чтобы правильно выполнить задание, вспомните правила, о которых говорилось на уроке и те, которые Вы проходили ранее.
Правильные ответы:
Singular pronouns | Plural pronouns |
I | they |
she | we |
he | you |