Конспект урока
Английский язык, 4 класс.
Урок № 7. Pirate’s fruit salad (раздел Угощения)
Цели урока:
Познакомиться с исчисляемыми и неисчисляемыми существительными и со словами, обозначающими количество.
Задачи урока:
Научиться вести беседу за столом. Правильно использовать исчисляемые и неисчисляемые существительные и с слова, обозначающие количество (количественные местоимения). Закрепить лексические единицы по теме урока. Развить навыки аудирования, чтения, говорения, письма.
КЭС:
Ведение этикетного диалога за столом с использованием исчисляемых и неисчисляемых существительных и слов, обозначающих количество. Лексические единицы по теме урока.
Ожидаемые результаты:
Мы узнаем принцип образования исчисляемых/ неисчисляемых существительных и смогут использовать их в речи. Мы научимся употреблять в речи слова, обозначающие количество.
Учебник: (учебник, которому соответствует урок):
Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных организаций. — М.: Просвещение, 2018. — (Английский в фокусе)
In this lesson
- You will listen, read, and speak about food.
- You will learn to use countable and uncountable nouns.
- You will use the quantitative pronouns.
- Ключевые слова: mango, lemon, coconut, pineapple, tomato, flour, beans, butter, pepper, sugar, salt, olive oil. Here you are! Tasty, put, cup, need, half, treat. Your turn! Can you pass me the coconut, please? Much/how much, many/how many, a lot/not much/not many.
Блок 3. Тестовые вопросы.
Task 1. Match the parts to make the sentences. (Подбор подписей к картинкам). На экране иллюстрации. Ребенок перетаскивает слова к нужной картинке.
Картинки:
Слова:
beans
sugar
flour
lemon
coconut
olive oil
Ответы:
- lemon
- coconut
- flour
- beans
- olive oil
- sugar
Task 2. Write the missing letters. (ввод с клавиатуры пропущенных букв)
m_ngo
co_onut
pinea_ple
toma_o
b_tter
Ответы:
mango
coconut
pineapple
tomato
butter
Task 3. Fill in the crossword. (английский кроссворд)
По горизонтали
2. перец
3. лимон
5. соль
7. мука
8. помидор
10. сахар
По вертикали
1. фасоль
2. ананас
4. кокос
6. масло
9. манго
Ответы:
По горизонтали
2. pepper
3. lemon
5. salt
7. flour
8. tomato
10. sugar
По вертикали
1. beans
2. pineapple
4. coconut
6. butter
9. mango
Task 4. Match the questions. (Подстановка элементов в пропуски в тексте) Ребенок перетаскивает вопросы на русском к аналогам на английском.
- How much sugar? __________
- How many tomatoes? __________
- How many mangoes? __________
- How many coconuts? __________
- How many beans? __________
- Сколько фасоли?
- Сколько сахара?
- Сколько манго?
- Сколько помидоров?
- Сколько кокосов?
Ответы:
1 b
2 d
3 c
4 e
5 a
Task 5. Countable or uncountable? Put the words in correct columns.
(Подстановка элементов в пропуски в таблице). Ребенок перетаскивает слова в соответствующие колонки. Когда слово встает в правильную первую колонку, оно превращается в существительное множественного числа с окончанием S. Во второй колонке с крестиком существительное не меняется, т.к. оно неисчисляемое.
Окончание -s | X |
Слова:
pepper
lemon
salt
pineapple
coconut
sugar
Ответы:
Окончание -s | X |
lemons pineapples coconuts | pepper salt sugar |
Task 6. Much or many? Colour. (Выделение цветом).
- How much/many coconuts are there?
- How much/many sugar is there on the shelf?
- How much/many lemons are there on the table?
- How much/many olive oil is there in the bottle?
- How much/many butter is there in the fridge?
Ответы:
- many
- much
- many
- much
- much
Task 7. Match. (установление соответствий). Ребенок соединяет вопросы с ответами линией.
- Can you pass me some pepper, please?
- How many eggs do we need?
- How much salt is there?
- Look, the cake is ready!
- Is there a mango in the fridge?
- Not much.
- No, there isn’t.
- It looks great!
- Not many, only two I think.
- Sure. Here you are!
Ответы:
1 e
2 d
3 a
4 c
5 b
Task 8. Tick the answer. (единичный выбор — тип маркера ответа: check box (галочка))
1. There isn’t ___________ milk in the jar.
a lot
much
many
2. There are ___________ oranges in the fridge.
much
many
a lot
3. Is there any butter? – Yes, but not ___________.
much
any
many
4. How ___________ bread is there?
many
much
a lot
5. Are there any beans? – Yes, but not ___________.
much
any
many
Ответы:
1 much
2 many
3 much
4 much
5 many
Task 9. Write the words. (клавиатурный тренажёр)
Ученик ставит буквы в словах в правильный порядок и впечатывает их в клеточки.
1. tytsa _ _ _ _ _
2. utp _ _ _
3. ened _ _ _ _
4. lahf _ _ _ _
5. retta _ _ _ _ _
Ответы:
- tasty
- put
- need
- half
- treat
Task 10. Find and circle the words. (Филворд)
Ответы:
mango
cup
pineapple
tomato
salt
tasty
need
half
treat
pepper
Task 11. Write the words. (ввод с клавиатуры)
- How _____ sugar is there on the table?
- How _____ oranges are there in the fridge?
- There _____ biscuits in your bag.
- There is _____ cheese in the kitchen.
- There are _____ lemons in the bottle.
Ответы:
- much
- many
- many
- much
- many
Task 12. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)
- much/got/haven’t/We/pepper.
- pineapples/the/many/There/are/in/fridge.
- plate/the/sugar/There/much/on/was.
- bag/There/many/weren’t/bananas/in/the.
- much/olive oil/is/there/How?
Ответы:
- We haven’t got much pepper.
- There are many pineapples in the fridge.
- There was much sugar on the plate.
- There weren’t many bananas in the bag.
- How much olive oil is there?
Task 13. Cross the extra word out. (зачеркивание элемента)
- He doesn’t eats much fish.
- There was much the flour on the floor.
- I don’t eat many much mangoes.
- A how many carrots are there?
- Mary doesn’t eat many much salt.
Ответы:
- doesn’t
- the
- much
- A
- many
Task 14. Write the sentences in English.
- На столе много муки.
- Много яблок в холодильнике.
- Сколько сахара в чае?
- Мама не любит кокосы.
- Много лимонов в сумке.
Ответы:
- There is much flour on the table.
- There are many apples in the fridge.
- How much sugar is there in the tea?
- Mum doesn’t like coconuts.
- There are many lemons in the bag.
Блок 4. Контрольный модуль.
Вариант 1
Task 1. Make the words plural, if possible. (ввод с клавиатуры)
- beans ______
- coconut ______
- flour ______
- lemon ______
- sugar ______
Ответы:
- beans
- coconuts
- flour
- lemons
- sugar
Task 2. Much or many? Choose. (выбор из выпадающего списка).
- much/many pineapples
- much/many tomatoes
- much/many salt
- much/many coconuts
- much/many butter
Ответы:
- many
- many
- much
- many
- much
Task 3. Tick the answer. (единичный выбор)
1. There isn’t ___________ flour in the bowl.
a lot
much
many
2. There are ___________ coconuts on the table.
much
many
a lot
3. Is there any salt? – Yes, but not ___________.
much
any
many
4. How ___________ butter is there?
many
much
a lot
5. Are there any tomatoes? – Yes, but not ___________.
much
any
many
Ответы:
1 much
2 many
3 much
4 much
5 many
Вариант 2
Task 1. Write the missing letters. (ввод с клавиатуры пропущенных букв)
be_ns
_oconut
fl_ur
l_mon
su_ar
Ответы:
beans
coconut
flour
lemon
sugar
Task 2. Write the words. (ввод с клавиатуры)
- How _____ salt is there on the table?
- There _____ lemons in his bag.
- There is _____ olive oil in the kitchen.
- There are _____ bananas in the bottle.
- How _____ mangos are there in the fridge?
Ответы:
- much
- many
- much
- many
- many
Task 3. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)
- much/got/haven’t/We/sugar.
- mangoes/the/many/There/are/in/kitchen.
- plate/the/salt/There/much/on/was.
- fridge/There/many/weren’t/apples/in/the.
- much/butter/is/there/How?
Ответы:
- We haven’t got much sugar.
- There are many mangoes in the kitchen.
- There was much salt on the plate.
- There weren’t many apples in the fridge.
- How much butter is there?