Урок 7. Pirate’s fruit salad

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 4 класс.

Урок № 7. Pirate’s fruit salad (раздел Угощения)

Цели урока:

Познакомиться с исчисляемыми и неисчисляемыми существительными и со словами, обозначающими количество.

Задачи урока:

Научиться вести беседу за столом. Правильно использовать исчисляемые и неисчисляемые существительные и с слова, обозначающие количество (количественные местоимения). Закрепить лексические единицы по теме урока. Развить навыки аудирования, чтения, говорения, письма.

КЭС:

Ведение этикетного диалога за столом с использованием исчисляемых и неисчисляемых существительных и слов, обозначающих количество. Лексические единицы по теме урока.

Ожидаемые результаты:

Мы узнаем принцип образования исчисляемых/ неисчисляемых существительных и смогут использовать их в речи. Мы научимся употреблять в речи слова, обозначающие количество.

Учебник: (учебник, которому соответствует урок):

Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных организаций. — М.: Просвещение, 2018. — (Английский в фокусе)

In this lesson

  • You will listen, read, and speak about food.
  • You will learn to use countable and uncountable nouns.
  • You will use the quantitative pronouns.
  • Ключевые слова: mango, lemon, coconut, pineapple, tomato, flour, beans, butter, pepper, sugar, salt, olive oil. Here you are! Tasty, put, cup, need, half, treat. Your turn! Can you pass me the coconut, please? Much/how much, many/how many, a lot/not much/not many.

Блок 3. Тестовые вопросы.

Task 1. Match the parts to make the sentences. (Подбор подписей к картинкам). На экране иллюстрации. Ребенок перетаскивает слова к нужной картинке.

Картинки:

  1. Урок 7. Pirate’s fruit salad
  2. Урок 7. Pirate’s fruit salad
  3. Урок 7. Pirate’s fruit salad
  4. Урок 7. Pirate’s fruit salad
  5. Урок 7. Pirate’s fruit salad

Урок 7. Pirate’s fruit salad

Слова:

beans

sugar

flour

lemon

coconut

olive oil

Ответы:

  1. lemon
  2. coconut
  3. flour
  4. beans
  5. olive oil
  6. sugar

Task 2. Write the missing letters. (ввод с клавиатуры пропущенных букв)

m_ngo

co_onut

pinea_ple

toma_o

b_tter

Ответы:

mango

coconut

pineapple

tomato

butter

Task 3. Fill in the crossword. (английский кроссворд)

Урок 7. Pirate’s fruit salad

По горизонтали

2. перец

3. лимон

5. соль

7. мука

8. помидор

10. сахар

По вертикали

1. фасоль

2. ананас

4. кокос

6. масло

9. манго

Ответы:

По горизонтали

2. pepper

3. lemon

5. salt

7. flour

8. tomato

10. sugar

По вертикали

1. beans

2. pineapple

4. coconut

6. butter

9. mango

Task 4. Match the questions. (Подстановка элементов в пропуски в тексте) Ребенок перетаскивает вопросы на русском к аналогам на английском.

  1. How much sugar? __________
  2. How many tomatoes? __________
  3. How many mangoes? __________
  4. How many coconuts? __________
  5. How many beans? __________
  6. Сколько фасоли?
  7. Сколько сахара?
  8. Сколько манго?
  9. Сколько помидоров?
  10. Сколько кокосов?

Ответы:

1 b

2 d

3 c

4 e

5 a

Task 5. Countable or uncountable? Put the words in correct columns.

(Подстановка элементов в пропуски в таблице). Ребенок перетаскивает слова в соответствующие колонки. Когда слово встает в правильную первую колонку, оно превращается в существительное множественного числа с окончанием S. Во второй колонке с крестиком существительное не меняется, т.к. оно неисчисляемое.

Окончание -s

X

Слова:
pepper

lemon

salt

pineapple

coconut

sugar

Ответы:

Окончание -s

X

lemons

pineapples

coconuts

pepper

salt

sugar

Task 6. Much or many? Colour. (Выделение цветом).

  1. How much/many coconuts are there?
  2. How much/many sugar is there on the shelf?
  3. How much/many lemons are there on the table?
  4. How much/many olive oil is there in the bottle?
  5. How much/many butter is there in the fridge?

Ответы:

  1. many
  2. much
  3. many
  4. much
  5. much

Task 7. Match. (установление соответствий). Ребенок соединяет вопросы с ответами линией.

  1. Can you pass me some pepper, please?
  2. How many eggs do we need?
  3. How much salt is there?
  4. Look, the cake is ready!
  5. Is there a mango in the fridge?
  6. Not much.
  7. No, there isn’t.
  8. It looks great!
  9. Not many, only two I think.
  10. Sure. Here you are!

Ответы:

1 e

2 d

3 a

4 c

5 b

Task 8. Tick the answer. (единичный выбор — тип маркера ответа: check box (галочка))

1. There isn’t ___________ milk in the jar.

a lot

much

many

2. There are ___________ oranges in the fridge.

much

many

a lot

3. Is there any butter? – Yes, but not ___________.

much

any

many

4. How ___________ bread is there?

many

much

a lot

5. Are there any beans? – Yes, but not ___________.

much

any

many

Ответы:

1 much

2 many

3 much

4 much

5 many

Task 9. Write the words. (клавиатурный тренажёр)

Ученик ставит буквы в словах в правильный порядок и впечатывает их в клеточки.

1. tytsa _ _ _ _ _

2. utp _ _ _

3. ened _ _ _ _

4. lahf _ _ _ _

5. retta _ _ _ _ _

Ответы:

  1. tasty
  2. put
  3. need
  4. half
  5. treat

Task 10. Find and circle the words. (Филворд)

Урок 7. Pirate’s fruit salad

Ответы:

mango

cup

pineapple

tomato

salt

tasty

need

half

treat

pepper

Урок 7. Pirate’s fruit salad

Task 11. Write the words. (ввод с клавиатуры)

  1. How _____ sugar is there on the table?
  2. How _____ oranges are there in the fridge?
  3. There _____ biscuits in your bag.
  4. There is _____ cheese in the kitchen.
  5. There are _____ lemons in the bottle.

Ответы:

  1. much
  2. many
  3. many
  4. much
  5. many

Task 12. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)

  1. much/got/haven’t/We/pepper.
  2. pineapples/the/many/There/are/in/fridge.
  3. plate/the/sugar/There/much/on/was.
  4. bag/There/many/weren’t/bananas/in/the.
  5. much/olive oil/is/there/How?

Ответы:

  1. We haven’t got much pepper.
  2. There are many pineapples in the fridge.
  3. There was much sugar on the plate.
  4. There weren’t many bananas in the bag.
  5. How much olive oil is there?

Task 13. Cross the extra word out. (зачеркивание элемента)

  1. He doesn’t eats much fish.
  2. There was much the flour on the floor.
  3. I don’t eat many much mangoes.
  4. A how many carrots are there?
  5. Mary doesn’t eat many much salt.

Ответы:

  1. doesn’t
  2. the
  3. much
  4. A
  5. many

Task 14. Write the sentences in English.

  1. На столе много муки.
  2. Много яблок в холодильнике.
  3. Сколько сахара в чае?
  4. Мама не любит кокосы.
  5. Много лимонов в сумке.

Ответы:

  1. There is much flour on the table.
  2. There are many apples in the fridge.
  3. How much sugar is there in the tea?
  4. Mum doesn’t like coconuts.
  5. There are many lemons in the bag.

Блок 4. Контрольный модуль.

Вариант 1

Task 1. Make the words plural, if possible. (ввод с клавиатуры)

  1. beans ______
  2. coconut ______
  3. flour ______
  4. lemon ______
  5. sugar ______

Ответы:

  1. beans
  2. coconuts
  3. flour
  4. lemons
  5. sugar

Task 2. Much or many? Choose. (выбор из выпадающего списка).

  1. much/many pineapples
  2. much/many tomatoes
  3. much/many salt
  4. much/many coconuts
  5. much/many butter

Ответы:

  1. many
  2. many
  3. much
  4. many
  5. much

Task 3. Tick the answer. (единичный выбор)

1. There isn’t ___________ flour in the bowl.

a lot

much

many

2. There are ___________ coconuts on the table.

much

many

a lot

3. Is there any salt? – Yes, but not ___________.

much

any

many

4. How ___________ butter is there?

many

much

a lot

5. Are there any tomatoes? – Yes, but not ___________.

much

any

many

Ответы:

1 much

2 many

3 much

4 much

5 many

Вариант 2

Task 1. Write the missing letters. (ввод с клавиатуры пропущенных букв)

be_ns

_oconut

fl_ur

l_mon

su_ar

Ответы:

beans

coconut

flour

lemon

sugar

Task 2. Write the words. (ввод с клавиатуры)

  1. How _____ salt is there on the table?
  2. There _____ lemons in his bag.
  3. There is _____ olive oil in the kitchen.
  4. There are _____ bananas in the bottle.
  5. How _____ mangos are there in the fridge?

Ответы:

  1. much
  2. many
  3. much
  4. many
  5. many

Task 3. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)

  1. much/got/haven’t/We/sugar.
  2. mangoes/the/many/There/are/in/kitchen.
  3. plate/the/salt/There/much/on/was.
  4. fridge/There/many/weren’t/apples/in/the.
  5. much/butter/is/there/How?

Ответы:

  1. We haven’t got much sugar.
  2. There are many mangoes in the kitchen.
  3. There was much salt on the plate.
  4. There weren’t many apples in the fridge.
  5. How much butter is there?