Урок 8. A Happy Family!

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 3 класс

Урок № 8. A happy family!

Цель урока – продолжить знакомство с лексикой по теме «моя семья», применять лексику в речи при рассказе о своих родных

Задачи урока – научить учащихся вести беседу о членах семьи; описывать предметы и называть их цвет, задавать вопросы о предметах в единственном и множественном числе и отвечать на них; развивать навыки аудирования, чтения, говорения и письма

На уроке мы продолжим знакомиться со словами по теме «моя семья», узнаем, как изменяется предложение из единственного числа во множественное, повторим глаголы to be, have got / has got и притяжательные местоимения

Познакомься со словами из урока:

Grandmother – бабушка

Grandfather — дедушка

Mother – мама

Father — папа

Uncle – дядя

Aunt – тетя

Cousin – кузен / кузина (двоюродный брат / сестра)

Who — кто

Task 1 — Переведи на русский язык

Grandmother — __________________________

Grandfather — ___________________________

Mother — _______________________________

Father — ________________________________

Aunt — _________________________________

Uncle — ________________________________

Task 2 — Поставь пропущенные буквы.

Gr_ndm_the_

Gr_nd_ath_r

M_th_r

F_th_r

U_cl_

A_nt

C_u_in

Task 3 – Найди пару

  1. daddy
  2. mother
  3. grandfather
  4. grandmother
  1. grandpa
  2. grandma
  3. mummy
  4. father

1 –

2 –

3 –

4 —

Task 4 — Найди слова (ищи по вертикали, горизонтали и диагонали)

Урок 8. A Happy Family!

Task 5 Поставь слова в алфавитном порядке

Grandfather

Mother

Father

Uncle

Grandmother

Aunt

Cousin

Grandma

Grandpa

Family

Brother

Sister

______________________________________________________________

Task 6 — Допиши недостающие слова на родословном древе Cью

2 – _________________

3 – _________________

4 – _________________

5 – _________________

6 – _________________

7 – _________________

8 – _________________

9 – _________________

10 — _________________

Урок 8. A Happy Family!

Betty 10)…

Peter — 1) grandfather

Sue

Harry9)…

Tim

8)…

Clair

7)…

Jeff

6)…

Lucy

5)…

Jacob

4)…

Olivia

3)…

Sarah

2)…

Task 7 — Посмотри на картинку еще раз. Ответь на вопросы

Урок 8. A Happy Family!

Betty10)…

Peter — 1) grandfather

Sue

Harry9)…

Tim

8)…

Clair

7)…

Jeff

6)…

Lucy

5)…

Jacob

4)…

Olivia

3)…

Sarah

2)…

  1. Who is Harry to Sue?
  1. Her brother
  2. His brother
  3. Her cousin
  1. Who is Olivia to Betty?
  1. Her grandma
  2. His grandma
  3. Their grandma
  1. Who is Tim to Sue?
  1. His uncle
  2. Her uncle
  3. My uncle
  1. Who is Peter to Lucy?
  1. His father
  2. My father
  3. Her father
  1. Who is Sue to Betty?
  1. Her cousin
  2. His cousin
  3. My cousin

Task 8 — Нарисуй свое семейное древо (возьми за образец семейное древо Сью)

Task 9 — Выбери верный ответ

1 – It is / are my doll.

2 – They is / are my puppets.

3 – We is / are happy.

4 – He is / are at school.

Task 11 — Напиши во множественном числе, как показано в образце

Образец: cake (2) – two cakes

Book (11) — ________________________________________

Pen (7) — __________________________________________

Classroom (19) — ____________________________________

Sandwich (15) — ____________________________________

School bag (8) — ____________________________________

Rubber (12) — ______________________________________

Brother (2) — _______________________________________

Cousin (3) — _______________________________________

Task 12 — Напишите предложения во множественном числе

Образец: It’s a pen. – They’re pens.

  1. It’s a burger. – _______________________________
  2. It’s a dog. — __________________________________
  3. It’s a chair. — _________________________________
  4. It’s a garden. — _______________________________
  5. It’s a horse. — _________________________________
  6. It’s a puppet. — _______________________________
  7. It’s a ball. — __________________________________

Task 13 — Опиши предметы, пользуясь подсказками, как в образце

Образец: Skirt / red – It’s a skirt. It’s red.

Shoes / black – They’re shoes. They’re black.

  1. hat / white — __________________________________
  2. flowers / blue — _______________________________
  3. house / big — _________________________________
  4. books / new — ________________________________
  5. burgers / yummy — ____________________________

Task 14 — Заполни пропуски в таблице

It’s a brown horse.

They’re brown horses.

It’s a red bed.

They’re green apples.

It’s a big garden.

They’re orange rubbers.

It’s a yellow ruler.

They’re yummy sandwiches.

Task 15 — Разгадай кроссворд

2

1

8

4

7

3

10

5

9

6

По горизонтали:

По вертикали:

1. мама (1)

3. папа

5. бабушка

6. тетя

10. кузен

2. брат

4. дедушка

7. сестра

8. дядя

9. мама (2)

Task 16 — Поставь слова в текст

they’re (2), it’s (6), have got (2), are (2)

Hello! My name is Max. I live in a house with my big family. I _______ a bedroom. ______ my bed. ______blue. I ______a lot of posters. ______ yellow and orange. ______my black desk. Look. There_______ my books. ______blue, brown and green. ______ my black chair. ______ next to the desk. ______ my brown shelf. There ______ a lot of toys there. I love my bedroom.

Task 17 — Поставь пропущенные слова в текст

aunt, Ann, Sarah, sister, cousin, Dublin,

love, parents, brothers, Spotty, uncle

Hello. My name is______. I am from______. I have got a big family. They are my______. My father is Steve. My mother is______. I have not got any______, but I have got a sister, Sophia, and a_______, Mary. My mother has got a______. She is my_______, Sue. My father has got a brother. He is my_______, Bred. I have got a pet. It’s my dog, _______. It is a big, black dog. I ______my family and my pet.

Task 18 – Прочитай текст Task 17 еще раз и выбери ответ

1 – The girl’s name is Sue / Sarah / Samantha.

2 – She is from London / Russia / Dublin.

3 — Her father is Steve / Sam / Bill.

4 – She has got 2 brothers. Yes / No

5 – Her father has got a brother. Yes / No

6 – The girl has got a dog / a fish / a cat.

Task 19 — Прочитай текст про семью Сары (Task 17 ) еще раз. По образцу напиши о своей семье. Добавь рисунок

Hello. My name is ________. I am from ________. I have got a _______ family. My ___________. My _________. I have got ____________________________________________. My mother has got a _________. _________________. My father has got a ___________. ______________. I have got a pet. It’s my ______, ________. It is _____________. I ________ my family and my pet.

My Family Tree

Task 20 — Прочитай предложения. Подчеркни верное слово

1 – It’s / Its my dog. It’s / Its name is Spotty.

2 – Their / They’re my friends. Their / They’re balls are red.

3 – He’s / His my brother. He’s / His name is Anton.

4 – She’s / Her my sister. Her / She’s name is Helen.

5 – My / I’m Meg. My / I’m brother is Tom.

Task 21 — Кто это? Закончи предложения

1 – She is my mummy’s mother. She is my…

2 – He is my daddy’s brother. He is my…

3 – He is uncle’s son. He is my …

4 – She is my mother’s sister. She is my…

5 – He is my daddy’s father. He is my …

Task 22 — Переведи на английский язык

1 – Это мои ручки. Они синие

2 – Это моя книга. Она желтая.

3 – Это мой младший брат. Его зовут Антон.

4 – Это мои сестры. Я люблю их.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 7

Посмотри на картинку еще раз. Ответь на вопросы

Урок 8. A Happy Family!

Betty10)…

Harry

9)…

Peter — 1) grandfather

Sue

Tim

8)…

Clair

7)…

Jeff

6)…

Lucy

5)…

Jacob

4)…

Olivia

3)…

Sarah

2)…

  1. Who is Harry to Sue?
  1. Her brother
  2. His brother
  3. Her cousin
  1. Who is Olivia to Betty?
  1. Her grandma
  2. His grandma
  3. Their grandma
  1. Who is Tim to Sue?
  1. His uncle
  2. Her uncle
  3. My uncle
  1. Who is Peter to Lucy?
  1. His father
  2. My father
  3. Her father
  1. Who is Sue to Betty?
  1. Her cousin
  2. His cousin
  3. My cousin

Для начала найди Сью (Sue). Затем Гарри. Он — ее брат.

1 – a

Ищем Оливию и Бетти. Оливия — бабушка

2 – a

Ищем Тима и Сью. Он — ее дядя.

3 – b

Ищем Питера и Люси. Он – ее папа.

4 – c

Ищем Сью и Бетти. Она – ее кузина / двоюродная сестра

5 – a


РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 11

Напиши во множественном числе, как показано в образце

Образец: cake (2) – two cakes

В этом упражнении важно вспомнить:

  1. Как пишутся числительные 1-20
  2. Существительное во мн.ч. имеет окончание –s / -es (если оканчивается на ch)

Book (11) – eleven books

Pen (7) – seven pens

Classroom (19) – nineteen classrooms

Sandwich (15) – fifteen sandwiches

School bag (8) – eight school bags

Rubber (12) – twelve rubbers

Brother (2) – two brothers

Cousin (3) – three cousins

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 12

Напишите предложения во множественном числе

Образец: It’s a pen. – They’re pens.

Вспоминаем:

1 – It – это (ед.ч.)

They – это / они (мн.ч.)

2 – артикль «a» используется только с существительными ед.ч.

3 – глагол to be имеет формы is (ед.ч. – he / she / it), are (мн.ч. — they, you, we), am (только для местоимения I)

  1. It’s a burger. – They’re burgers.
  2. It’s a dog. — They’re dogs.
  3. It’s a chair. — They’re chairs.
  4. It’s a garden. — They’re gardens.
  5. It’s a horse. — They’re horses.
  6. It’s a puppet. — They’re puppets.
  7. It’s a ball. — They’re balls.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 13

Опиши предметы, пользуясь подсказками, как в образце

Образец: Skirt / red – It’s a skirt. It’s red.

Shoes / black – They’re shoes. They’re black.

  1. hat / white (ед.ч.) — It’s a hat. It’s white
  2. flowers / blue (мн.ч.) — They’re flowers. They’re blue.
  3. house / big (ед.ч.) — It’s a house. It’s big.
  4. books / new (мн.ч.) — They’re books. They’re new.
  5. burgers / yummy (мн.ч.) — They’re burgers. They’re yummy.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 14

Заполни пропуски в таблице

It’s a brown horse.

They’re brown horses.

It’s a red bed.

They’re red beds.

It’s a green apple.

They’re green apples.

It’s a big garden.

They’re big gardens.

It’s an orange rubber.

They’re orange rubbers.

It’s a yellow ruler.

They’re yellow rulers.

It’s a yummy sandwich.

They’re yummy sandwiches.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 16

Поставь слова в текст

Hello! My name is Max. I live in a house with my big family. I have got a bedroom. It’s my bed. It’s blue. I have got a lot of posters. They’re yellow and orange. It’s my black desk. Look. There are my books. They’re blue, brown and green. It’s my black chair. It’s next to the desk. It’s my brown shelf. There are a lot of toys there. I love my bedroom.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 17

Поставь пропущенные слова в текст

Hello. My name is Sarah. I am from Dublin. I have got a big family. They are my parents. My father is Steve. My mother is Ann. I have not got any brothers, but I have got a sister, Sophia, and a cousin, Mary. My mother has got a sister. She is my aunt, Sue. My father has got a brother. He is my uncle, Bred. I have got a pet. It’s my dog, Spotty. It is a big, black dog. I love my family and my pet.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 20

Прочитай предложения. Подчеркни верное слово

1 – It’s / Its my dog. (Это – моя собака. Местоимение в именительном падеже). It’s / Its name is Spotty. (Его имя – Спотти. Местоимение в притяжательном падеже)

2 – Their / They’re my friends. (Они — мои друзья. Местоимение в именительном падеже). Their / They’re balls are red. (Их мячики красные. Местоимение в притяжательном падеже).

3 – He’s / His my brother. (Он – мой брат. Местоимение в именительном падеже). He’s / His name is Anton. (Его имя – Антон / Его зовут Антон. Местоимение в притяжательном падеже)

4 – She’s / Her my sister. (Она – моя сестра. Местоимение в именительном падеже). Her / She’s name is Helen. (Ее имя – Елена / Ее зовут Елена. Местоимение в притяжательном падеже)

5 – My / I’m Meg. (Я — Мэг. Местоимение в именительном падеже). My / I’m brother is Tom. (Моего брата зовут Том. Местоимение в притяжательном падеже)

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 22

В данном типе упражнений в первую очередь нужно обращать внимание на:

— подлежащее

— сказуемое

— количество предметов

Переведи на английский язык

1 – Это мои ручки. Они синие. — They are my pens. They are blue.

2 – Это моя книга. Она желтая. — It is my book. It is yellow.

3 – Это мой младший брат. Его зовут Антон. — This (He) is my little brother. His name is Anton.

4 – Это мои сестры. Я люблю их. — They are my sisters. I love them.

Лексические единицы из урока:

Grandmother – бабушка

Grandfather — дедушка

Mother – мама

Father — папа

Uncle – дядя

Aunt – тетя

Cousin – кузен / кузина (двоюродный брат / сестра)

Who — кто

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ

  1. Быкова Н.И., Поспелова М.Д. «Английский в фокусе» 3 класс. Учебник для общеобразовательных организаций М.: Просвещение, 2015., стр 30-33
  2. Быкова, Н. И. Spotlight 3: сборник упражнений / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни , М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. – стр 28 – 31
  3. Быкова, Н. И. Spotlight 3: рабочая тетрадь / Английский язык. 3 класс / Н.И. Быкова, Дули Дженни, М. Д. Поспелова, Вирджиния Эванс. — М.: Express Publishing, Просвещение, 2015. — стр 14-15