Урок 14. Teddy Bear Shops

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 2 класс

Урок № 14. Teddy Bear Shops

На уроке мы:

  • познакомимся c любимой игрушкой всех британских детей;
  • узнаем новые слова по теме «Игрушки»;
  • научимся рассказывать о своих любимых игрушках.

Task 1. Прочитай текст и выбери правильный ответ.

In Britain kids love teddy bears a lot. Many shops, like Hamleys, sell them. You can buy all kinds of teddies in the UK: big and small and of different colours. Sometimes teddy bears wear clothes and hats. They are so soft and cute.

  1. Hamleys is the name of a shop/teddy.
  2. Teddy bears are silky/soft.
  3. You can/can’t buy different teddies in Britain.

Task 2. Прочитай слова и переведи их на русский язык.

Rocking horse

puppet

All kinds of

different

Cute

Task 3. Прочитай слова в таблице еще раз (см. предыдущее задание) и попробуй составить с ними несколько предложений.

Task 4. Давай потренируемся писать эти слова.

yo-yo

soldier

everywhere

bear

clothes

favourite

Different

Task 5. Найди 8 слов по теме «Игрушки».

Toys. Teddy bears.

F

Q

W

E

R

T

Y

U

I

O

A

P

S

A

S

D

F

G

H

J

V

T

E

D

D

Y

B

E

A

R

O

K

L

Z

X

C

U

V

M

B

U

N

L

M

Q

W

Y

E

L

R

R

T

Y

U

I

O

P

A

E

S

I

S

D

F

G

H

J

K

Y

O

T

L

C

U

T

E

Z

X

S

F

E

C

V

B

N

M

Q

W

E

T

R

T

T

O

Y

B

O

X

Y

U

Task 6. Разгадай кроссворд.

1.

4.

3.

6.

2.

5.

По горизонтали:

По вертикали:

2 Урок 14. Teddy Bear Shops

Урок 14. Teddy Bear Shops

1

Урок 14. Teddy Bear Shops

4

Урок 14. Teddy Bear Shops

3

Урок 14. Teddy Bear Shops

6

Урок 14. Teddy Bear Shops

5

Task 7. Найди лишнее слово.

  1. doll, ball, plane, yellow
  2. cute, soft, train, funny
  3. different, favourite, toy, shops
  4. Russia, GB, Britain, the UK

Task 8. Прочитай текст. Отметь предложения, которые соответствуют содержанию текста.

  1. The girl’s name is Princess.
  2. Her favourite toy is a doll.
  3. Princess has long blonde hair.
  4. Her eyes are blue.
  5. She can sing songs.
  6. Mary loves her doll much.

This is Mary and this is her favourite toy, a doll. Her name is Princess. Princess is very cute and pretty. She hast got long dark hair and blue eyes. Her nose is small, her mouth is red. She can speak English. Mary loves her doll very much.

Task 9. Прочитай инструкцию и раскрась плюшевого мишку.

Colour the teddy brown.

Colour the T-shirt red.

Colour the hat green.

Colour the eyes blue.

Colour the nose black.

Colour the mouth red.

Урок 14. Teddy Bear Shops

Task 10. Поставь слова-названия игрушек в алфавитном порядке.

Teddy bear, doll, yo-yo, puppet, soldier, plane, train, rocking horse.

Task 11. Прочитай предложения и переведи пропущенные слова на английский язык.

  1. My (любимая) toy is a rocking horse.
  2. It’s (мягкий и хорошенький).
  3. Some teddies wear (одежду).
  4. I go to a (магазин игрушек) with my mother.
  5. I keep my toys in my (коробке для игрушек).
  6. They sell (разные) teddy bears in Britain.

Task 12. Cоставь предложения, поставив слова в правильном порядке.

  1. Favourite my is toy a horse rocking.
  2. Shops teddies many sell.
  3. Cute my is toy.
  4. My I toys a box toy keep in.

Task 13. Прослушай рассказ английской девочки о её любимой игрушке, выбери правильный вариант ответа.

Hello, my name is Ann. I’m from Britain. My favourite toy is my teddy bear. I call him Ted. I got it from my Granny. It’s light brown and very soft. It has got green eyes and a black nose. My teddy can tell tales. When I go on holidays, I like to bring my teddy bear along. I love my teddy bear!

  1. What’s the girl’s name?
  2. Mary b. Ann c. Sue
  3. She’s from ________ .
  4. Britain b. The USA c. Russia
  5. Ann’s favourite toy is ________ .
  6. a doll b. a toy plane c. a teddy bear
  7. What colour is the teddy bear?
  8. dark brown b. brown c. light brown
  9. What can her teddy bear do?
  10. tell tales b. sing songs c. sleep

Task 14. Ответь на вопросы о своей любимой игрушке.

  1. What is your favourite toy?
  2. What is your toy like?
  3. What colour is your toy?
  4. What can your toy do?
  5. Do you like your toys?

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 8

Task 8. Прочитай текст. Отметь предложения, которые соответствуют содержанию текста.

  1. The girl’s name is Princess.
  2. Her favourite toy is a doll.
  3. Princess has long blonde hair.
  4. Her eyes are blue.
  5. She can sing songs.
  6. Mary loves her doll much.

This is Mary and this is her favourite toy, a doll. Her name is Princess. Princess is very cute and pretty. She hast got long dark hair and blue eyes. Her nose is small, her mouth is red. She can speak English. Mary loves her doll very much.

В данном задании проверяется умение обучающихся извлекать полную информацию из прочитанного текста, а также умение извлекать запрашиваемую информацию (рецептивный вид речевой деятельности – чтение). Данное задание схоже с заданием итоговой аттестации по английскому языку True/False/Not Stated, что, в свою очередь, помогает обучающимся уже на такой ранней стадии изучения английского языка приобретать навык выполнения подобных заданий. Правдивыми согласно данного текста являются предложения 2, 4 и 6.

РАЗБОР РЕШЕНИЯ ТРЕНИРОВОЧНОГО ЗАДАНИЯ 13

Task 13. Прослушай рассказ английской девочки о её любимой игрушке, выбери правильный вариант ответа.

Hello, my name is Ann. I’m from Britain. My favourite toy is my teddy bear. I call him Ted. I got it from my Granny. It’s light brown and very soft. It has got green eyes and a black nose. My teddy can tell tales. When I go on holidays, I like to bring my teddy bear along. I love my teddy bear!

  1. What’s the girl’s name?
  2. Mary b. Ann c. Sue
  3. She’s from ________ .
  4. Britain b. The USA c. Russia
  5. Ann’s favourite toy is ________ .
  6. a doll b. a toy plane c. a teddy bear
  7. What colour is the teddy bear?
  8. dark brown b. brown c. light brown
  9. What can her teddy bear do?

а. tell tales b. sing songs c. sleep

Методическая ценность данного задания состоит в том, что оно развивает и совершенствует еще один рецептивный вид речевой деятельности – аудирование. Данное упражнение направлено на совершенствование навыка извлечения запрашиваемой информации из прослушанного текста. Выполняя данные упражнения, обучающиеся успешно справляются с подобными заданиями итоговой аттестации. Правильные ответы: 1 b 2 a 3 c 4 c 5 a.

Лексические единицы, изученные в данном уроке: A teddy bear, all kids of, different, cute, soft, everywhere, I don’t know, a yo-yo, a toy train, a toy plane, a toy soldier, a doll, a puppet.

ДОПОЛНИТЕЛЬНЫЙ МАТЕРИАЛ

Раскрась картинку с плюшевыми мишками. (Английский в фокусе. 2 класс. Рабочая тетрадь для общеобразовательных организаций / Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс. – М.: Express Publishing : Просвещение, 2018. – С. 45 № 4.)