Урок 5. A day in my life!

Поделиться:
Конспект урока

Английский язык, 4 класс.

Урок № 5. A day in my life! (раздел Будние дни)

Цели урока:

Познакомиться учащихся с временем Present Continuous и с количественными числительными, которые обозначают десятки.

Задачи урока:

Научиться говорить о событиях, происходящих в данный момент,
задавать вопросы и отвечать на них и использовать в речи количественные числительные, которые обозначают десятки. Закрепить лексические единицы по теме урока. Развить навыки аудирования, чтения, говорения, письма.

КЭС:

Рассказ о событиях, происходящих в данный момент речи. Сообщение о возрасте, дате или количестве, с использованием количественных числительных, которые обозначают десятки. Лексические единицы по теме урока.

Ожидаемые результаты:

Мы узнаем принцип образования количественных числительных и сможем их использовать в речи. Мы научимся использовать Present Continuous.

Учебник (учебник, которому соответствует урок):

Н. И. Быкова, Д. Дули, М. Д. Поспелова, В. Эванс Английский язык. 4 класс: учебник для общеобразовательных организаций. — М.: Просвещение, 2018. — (Английский в фокусе)

In this lesson

  • You will listen, read, and speak about ability and things happening now.
  • You will learn to describe things in Present Continuous. You will learn to ask and answer what is happening at the moment.
  • You will learn to use numbers.
  • Ключевые слова: skating, diving, sailing, surfing, skiing, playing the violin. Numbers: 30, 40, 50, 60, 70, 80, 90, 100.

Блок 3. Тестовые вопросы.

Task 1. Match the parts to make the sentences. (Подбор подписей к картинкам). На экране иллюстрации. Ребенок перетаскивает слова к нужной картинке.

Картинки (можно символические):

  1. Урок 5. A day in my life!
  2. Урок 5. A day in my life!
  3. Урок 5. A day in my life!
  4. Урок 5. A day in my life!
  5. Урок 5. A day in my life!

Урок 5. A day in my life!

Слова:

dive, skate, surf, play the violin, sail, ski

Ответы:

1. ski

2. sail

3. skate

4. play the violin

5. surf

6. dive

Task 2. Put the words in the alphabetic order. (Восстановление последовательности элементов горизонтальное)

skate, surf, dive, play the violin, sail, ski

Ответы: dive, play the violin, sail, skate, ski, surf

Task 3. Write the words in three columns. (Подстановка элементов в пропуски в таблице)

Дается три колонки. Ребенок перетаскивает каждое слово в соответствующую колонку.

Read -reading

Make -making

Put -putting

diving, skating, playing, sailing, skiing, surfing

Ответы:

Read -reading

Make -making

Put -putting

playing sailing surfing

diving skating

skiing

Task 4. Find and circle the words. (Филворд)

Урок 5. A day in my life!

Ответы:

ski

sail

skate

play

surf

dive

Урок 5. A day in my life!

Task 5. Tick the answer (единичный выбор — тип маркера ответа: check box (галочка))

1. Mike ________ a banana.

is eating

is eatting

2. Jenny ________.

are skating

is skating

3. Donna and Mark________.

are skiing

are sking

4. My friends________.

is surfing

are surfing

5. His uncle ________.

is diving

is diveing

Ответы:

  1. is eating
  2. is skating
  3. are skiing
  4. are surfing
  5. is diving

Task 6. Make the sentences negative. (ввод с клавиатуры) Ребенок впечатывает в пропуски отрицательные конструкции.

  1. I ______ (dive) into the sea at the moment.
  2. His dad ______ (play) the violin now.
  3. Our uncle ______ (dive) into the sea at the moment.
  4. Their brother ______ (ski) in the park now.
  5. Her sister ______ (make) a sandcastle at the moment.

Ответы:

  1. I’m not diving into the sea at the moment.
  2. His dad isn’t playing the violin now.
  3. Our uncle isn’t diving into the sea at the moment.
  4. Their brother isn’t skiing in the park now.
  5. Her sister isn’t making a sandcastle at the moment.

Task 7. Answer the questions. (Подстановка элементов в пропуски в тексте) Ребенок перетаскивает фразы ниже в соответствующие пропуски. Галочки и крестики нужны и важны для выполнения упражнения.

Yes, it is

No, he isn’t

No, they aren’t

Yes, he is

Yes, they are

  1. Is your dad skating? (✓) – _________.
  2. Are the girls painting? (✗) – _______________.
  3. Is the boy making a sandcastle? (✗) – _______________.
  4. Is the sun shining? (✓) – _______________.
  5. Are your friends having fun? (✓) – _______________.

Ответы:

  1. Yes, he is
  2. No, they aren’t
  3. No, he isn’t
  4. Yes, it is
  5. Yes, they are

Task 8. Choose the correct answer. Use the hints. (выбор из выпадающего списка)

  1. Are you having fun at the moment? (V)

Yes, I am.

No, I’m not.

  1. Is your best friend playing soccer now? (X)

Yes, he is.

No, he isn’t.

  1. Are the children reading a book at the moment? (X)

Yes, they are.

No, they aren’t.

  1. Are your parents working now? (V)

Yes, they are.

No, they aren’t.

  1. Is your pet diving into the sea at the moment? (X)

Yes, it is.

No, it isn’t.

Ответы:

  1. Yes, I am.
  2. No, he isn’t.
  3. No, they aren’t.
  4. Yes, they are.
  5. No, it isn’t.

Task 9. Put the words in the correct order. (восстановление последовательности)

  1. sister/now/My/the guitar/is playing. _________
  2. a boat/is sailing/His/at the moment/mum. _________
  3. friend/Their/is skiing/in the park/now. _________
  4. Our/now/English teacher/in Australia/is surfing. _________
  5. grandpa and grandma/now/are skating/Her. _________

Ответы:

  1. My sister is playing the guitar now.
  2. His mum is sailing a boat at the moment.
  3. Their friend is skiing in the park now.
  4. Our English teacher is surfing in Australia now.
  5. Her grandpa and grandma are skating now.

Task 10. Write the words. (клавиатурный тренажёр)

Ученик ставит буквы в словах в правильный порядок и впечатывает их в клеточки.

1. eninyt _ _ _ _ _ _

2. tihtry _ _ _ _ _ _

3. tyseevn _ _ _ _ _ _ _

4. isyxt _ _ _ _ _

5. dhnredu _ _ _ _ _ _ _

Ответы:

  1. ninety
  2. thirty
  3. seventy
  4. sixty
  5. hundred

Task 11. Fill in the crossword. (английский кроссворд)

Урок 5. A day in my life!

По горизонтали

1. 100

3. 50

4. 60

5. 80

6. 30

По вертикали

2. 90

3. 40

4. 70

Ответы:

По горизонтали

1. hundred

3. fifty

4. sixty

5. eighty

6. thirty

По вертикали

2. ninety

3. forty

4. seventy

Task 12. Colour the answers. (выделение цветом ответа)

We are on holiday now. We’re at the beach. My little brother is eight/eigt. He is making/is drawing a sandcastle. My mum is reading/is swimming in the sea. I’m eating/eat ice-cream. We are all haveing/having fun!

Ответы:

eight

is making

is swimming

’m eating

having

Task 13. Write the questions. (ввод с клавиатуры)

  1. My mum is thirty-six and my dad is forty. ________
  2. The boys are skating now. ________
  3. He is playing the violin at the moment. ________
  4. My sister is surfing now. ________
  5. My grandma is sixty-one. ________

Ответы:

  1. How old are your parents?
  2. What are the boys doing now?
  3. What’s he doing at the moment?
  4. What’s your sister doing now?
  5. How old is your grandma?

Task 14. Write the sentences in English. (ввод с клавиатуры)

  1. Моему питомцу 10 лет.
  2. Он не играет в хоккей сейчас.
  3. Мы катаемся на коньках в данный момент.
  4. Мой лучший друг сейчас играет на скрипке.
  5. Сейчас моя сестра не ныряет в море.

Ответы (в некоторых случаях предусмотреть два варианта для значения «сейчас, в данный момент»):

  1. My pet is ten.
  2. He isn’t playing hockey now (или at the moment).
  3. We are skating at the moment (или now).
  4. My best friend is playing the violin now (или at the moment).
  5. My sister isn’t diving into the sea now (или at the moment).

Блок 4. Контрольный модуль.

Вариант 1

Task 1. Make the words out of the letters. (восстановление последовательности элементов)

iks

lais

akset

ufrs

evdi

Ответы:

ski

sail

skate

surf

dive

Task 2. Answer the questions. (Подстановка элементов в пропуски в тексте)

Yes, she is

Yes, it is

No, they aren’t

Yes, they are

Yes, he is

1. Is your dad skating? (✓) – _________.

2. Are the children eating pizza? (✗) – _______________.

3. Are the girls painting? (✓) – _______________.

4. Is the boy making a sandcastle? (✗) – _______________.

5. Is the sun shining? (✓) – _______________.

Ответы:

  1. Yes, he is
  2. No, they aren’t
  3. Yes, they are
  4. No, he isn’t
  5. Yes, it is

Task 3. Write the words. (клавиатурный тренажёр)

  1. dhnredu _ _ _ _ _ _ _
  2. eninyt _ _ _ _ _ _
  3. fityf _ _ _ _ _
  4. tihtry _ _ _ _ _ _
  5. tyseevn _ _ _ _ _ _ _

Ответы:

  1. hundred
  2. ninety
  3. fifty
  4. thirty
  5. seventy

Вариант 2

Task 1. Write the verbs with -ing. (ввод с клавиатуры)

ski _____

dive _____

sail _____

skate _____

swim _____

Ответы:

skiing

diving

sailing

skating

swimming

Task 2. Answer the questions. (Подстановка элементов в пропуски в тексте)

Yes, I am

No, they aren’t

Yes, he is

No, he isn’t

Yes, they are

  1. Are the children painting? (✓) – _______________.
  2. Is the boy playing the violin? (✓) – _______________.
  3. Are your friends having fun? (✗) – _______________.
  4. Is he riding a bike? (✗) – _______________.
  5. Are you eating ice cream? (✗) – _______________.

Ответы:

  1. Yes, they are
  2. Yes, he is
  3. No, they aren’t
  4. No, he isn’t
  5. Yes, I am

Task 3. Write the sentences in English. (ввод с клавиатуры)

  1. Моему домашнему питомцу 8 лет.
  2. Он не играет в хоккей сейчас.
  3. Что сейчас делает твой брат?
  4. Мы катаемся на коньках в данный момент.
  5. Сейчас моя сестра не ныряет в море.

Ответы (в некоторых случаях предусмотреть два варианта для значения «сейчас, в данный момент»):

  1. My pet is eight.
  2. He isn’t playing hockey now (или at the moment).
  3. What is your brother doing now (или at the moment)?
  4. We are skating at the moment (или now).
  5. My sister isn’t diving into the sea now (или at the moment).