Автор: Безгодова Марина Игоревна, учитель английского языка МКОУ «Романовская СОШ» с.Романово, Усольский район
Описание материала: Предлагаю вам конспект урока по английскому языку, предназначенный для учащихся 6-х классов по теме «Нравится ли нам одно и тоже?» по учебнику «Английский с удовольствием» Биболетовой М.З. Данный конспект урока будет полезен для учителей английского языка и студентов.
Конспект урока в 6 классе по теме «Do we like doing the same things?»
Задачи:
1. Развитие навыков устной речи по теме «Радио и телевидение в Британии».
2. Практика в устной речи по теме « Мои любимые радио и ТВ программы».
3. совершенствовать развитие у учащихся фонетических навыков поддержание интереса учащихся к изучению английского языка.
4. развитие аддитивных и лексических навыков
Оборудование: УМК, доска, таблички
Упражнения
Class home
p. 148 ex.12, 13 p.148 ex.14
ход урока
орг. момент
T: Good morning, my dear pupils. I am very glad to see you! How are you today?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: What date is it today, Vlada?
V: Today is the 4th of March
T: What day of the week is it today, Kristina?
P: Today is Thursday.
T: What do you usually do in this day?
P: We go to school, do exercises and our homework.
T: today we are going to speak about British TV and radio programmes. Then we will check up your home task. This is our plan for today.
Фон. зарядка
T: And now let’s train our tongues. Listen to the cassette and repeat.
Речевая разминка:
T: Which do you prefer: TV or radio?
P1: TV
P2: radio
T: Why?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: Do you watch TV programmes regularly?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: What TV programmes do you like most of all?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
Проверка домашнего задания:
T: Lena, remind me please what was your homework.
Let’s start with ex.6 p.163.
Проверяем письменное домашнее задание
T: And now your oral task. Here you should take any Russian TV programmes and compare it with the British equivalent.
Основной этап
T: In British families the TV is called “the box”. And every day when they want to watch TV the ask: What’s on “the box”? Now look. Here you see the table. Your task is to fill in the table.
Members of your family | Sport programmes | Game shows | news |
grandma |
|
|
|
grandpa |
|
|
|
mother |
|
|
|
father |
|
|
|
sister |
|
|
|
brother |
|
|
|
cousin |
|
|
|
T: What are the most popular programmes in your family?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: Which TV programmes do you watch most often? Why?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: Which TV programmes would you like to take part in? Why?
P: ученики отвечают на вопрос учителя
T: Open your books at p. 148 ex.13. Here you should compare your results with the most popular programmes in UK. And fill in the table.
Подведение итогов. Домашнее задание
T: Thank you for the lesson. Your marks… Your homework: p.148 ex.14. The lesson is over. Good bye.